گوناگون

رییس شورای استان مازندران: نبود اعتبارات، مهمترین مشکل شوراها است

81180773 5724904

به گزارش ایرنا ˈحمید رضا افراشتهˈ عصرچهارشنبه در جلسه شورای شهرستان نکا در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: وجود 7 هزار و 200 شورا در مازندران ظرفیت بسیار خوب و مناسبی برای شکوفایی این استان است.

وی یادآور شد: انتظار داریم هر یک از اعضای شوراها در منطقه خود، افراد خوش فکر را مورد توجه قرار دهند و از افکار بلند این افراد برای رفع مشکلات و نقیصه ها استفاده کنند.

افراشته با بیان اینکه شورا به دوره بلوغ رسیده اند یادآور شد: شوراها باید با ایجاد تعامل بین خود به فکر خدمت رسانی به مردم باشند و این خدمت را رسالت مهم خود بدانند و بهانه جویی نکنند.

وی گفت: متاسفانه شوراها در برخی از موارد خود قوانین بازی را یاد نگرفته اند و از ظرفیتها استفاده نمی کنند که باید با تعامل همه جانبه در جهت استفاده از این ظرفیتها گام بردارند.

رییس شورای اسلامی استان مازندران یادآور شد: مجلس به طرح اختصاص 2 درصد از قانون مالیات بر ارزش افزوده به شورای عالی استان ها رای نداد که این طرح در صورت رای گرفتن از مجلس تاثیر فراوانی در روان سازی خدمات در شوراها داشت.

وی گفت : تعامل مردم، شوراها و مسئولین کمک شایانی در جهت روان سازی خدمات رسانی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نکا نیز در سخنانی گفت: آموزش شوراها از مقولات مهمی است که باید در دستور کار قرار گرفته و با جدیت دنبال شود چرا که برخی از شوراها به وظایف و حدود اختیارات و حسابرسی ها واقف نیستند.

ˈعلی رجبیˈ افزود: مشکل جوانان ما اشتغال است و لذا شوراها باید با برنامه در این رابطه وارد شوند.

رییس شورای شهرستان نکا نیز یادآور شد: آموزش و آگاهی دادن در زمینه های مختلف و حقوق شهروندی از مسائل مهمی است که توسط شورای شهرستان پیگیری می شود.

ˈمحمد علی باقریˈ بیان داشت: در بخش مرکزی بیمه دهیاران و شوراهایی که کارمند نیستند و خدمت می کنند و در بخش هزارجریب جاده و راه از مشکلات مهم مردم است که در حال بررسی است.

در این جلسه از تعدادی از اعضای شورای شهرستان و شوراهای بخش های هزارجریب و مرکزی نکا تجلیل شد.

شهرستان بیش از 110 هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع شده که دارای دو بخش هزارجریب و مرکزی است.ک3/

7332/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا