گوناگون

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشوراز فعالیت 500هزار نیک اندیش مدرسه سازدرایران خبر داد

81135612 5646333

به گزارش ایرنا ˈدکتر رضا حافظی ˈچهارشنبه در آیین جشنواره خیرین مدرسه سازعشایر در سالن طلاییه اهواز گفت: یکهزار خیر ایرانی نیز در خارج از کشور فعال هستند و این ظرفیت بالای نیک اندیشی در مجموع پس از 16 سال فعالیت مفتخر است که به دو نوبته و یک نوبته کردن مدارسی که قبلا سه و چهارنوبته بودند مشارکت فعال داشته اند.

وی با قدردانی از همیاری نیکوکاران در کار مدرسه سازی در کشور گفت: این مایه بسی افتخار است که خیرین ما توانسته اند بیش از دولت توانسته اند فضای آموزشی بسازند،این نکته با توجه به تعالیم دین اسلام وتاکید آن بر فضیلت کسب علم اهمیت مضاعف می یابد.

حافظی با گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل افزود: امام اولین خیر مدرسه ساز بودند ایشان در 33سال پیش با اهدای 50میلیون تومان درامر مدرسه سازی مشارکت کردندو فرمودند تمام ایران باید مدرسه شود وامروز شاهد تحقق مکنونات قلبی ایشان هستیم.

وی گفت: مشارکت در امر خیر لیاقت می خواهد ،این سعادتی است که نصیب هر کس نمی شود واین حرکتی که برای جلب مشارکتهای نیکوکاران برای مدرسه سازی در آموزش وپرورش عشایر آغاز شده حرکت بسیارخوبی است که امیدوارم با مدیریت درست و هوشمندانه به نتایج مورد نظر برسد.

دکتر حافظی خواهان تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز عشایر خوزستان شد و گفت: بااین کار زمینه مناسبتری برای جلب مشارکتهای مردمی دراین زمینه فراهم می شود.

وی با قدردانی از نقش عشایر در عرصه های مختلف گفت: عشایر قشری سلیم النفس ،وطن دوست و میهن پرست و سازنده در کشورند و لازم است برای فرزندان مستعد و برومند این جمعیت زمینه های رشد و تعالی را فراهم کنیم.

دراین برنامه مدیرکل آموزش وپرورش عشایر خوزستان نیزگفت: 570مدرسه عشایری دراین استان داریم که 100 واحد از

این واحدها نوساز و 200واحد آن دارای قدمتی بیش از 30سال ، خطرآفرین،غیر استاندارد وفرسوده می باشند و به لحاظ خطرآفرینی نیاز جدی به تخریب ونوسازی مجدد دارند.

ˈحمید قنبری ˈ افزود: 150 باب مدرسه چادری؛50 مدرسه کانتینری و70مدرسه استیجاری نیز داریم و در مجموع 70 درصد مدارس ما سرویسهای بهداشتی مناسب ندارند.

وی گفت: مرکز استان خوزستان یک باب دبیرستان شبانه روزی ندارد تا بتوانیم دانش آموزان مستعدمان را برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه کمک کنیم.

قنبری افزود:این اداره کل با داشتن 14هزار دانش آموز درسطح 14 منطقه عشایری ،یکهزارو 100کلاس درس فعال زیر پوشش دارد ودرمناطق عشایری 14واحد شبانه روزی نیز داریم که تنها یک واحد از این مراکز به دختران اختصاص دارد.

وی با اشاره به استعدادهای بالای دانش آموزان عشایری گفت: به گواه آمار دانش اموزان عشایراز نظراستعداددر رده اول قراردارند اما از لحاظ امکانات در رتبه آخرند.

قنبری از نیکوکاران برای رفع کمبود های امکانات آموزشی درمناطق عشایری دعوت کرد و گفت: فراهم کردن زمینه ارتقای فکری و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان مناطق محروم و تضمین آینده آنان کار بسیار بزرگی است که خیرین استان خوزستان تا کنون مشارکت خوبی با آموزش وپرورش استان داشته اند وما انتظار داریم همچنان به همیاری آموزش وپرورش عشایراستان خووزستان نیز بپردازند.

وی با اشاره به عنایت های اخیر وزارت آموزش وپرورش به مدارس عشایری گفت: دردیداری که اخیرا هیاتی از وزارت اموزش و پرورش ازخوزستان داشتند مسایل مشکلات و وضعیت مناطق عشایری تشریح گردید که امیدواریم نتایج مثبتی داشته ودولت تدبیر وامید گامهای خوبی دراین زمینه بردارد.

قنبری همچنین با اشاره به حضور وفعالیت بنیاد برکت دراین عرصه گفت: این بنیاد تا کنون حدود45 مدرسه عشایری را ساخته و تحویل داده واخیرامجوز احداث یک واحد آموزشی 12کلاسه عشایری شهید قلی پور را در گتوند گرفته که بزودی عملیات اجرایی آن آغازمی شود.

دراین آیین همچنین مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان گفت: تحول و توسعه در هیچ بخشی مانند آموزش وپرورش زیربنایی نیست و این امر باید در اولویت نخست دولت وجامعه باشد.

محمد تقی زاده افزود: تحقق این تحول هنگامی میسر خواهد بود که دغدغه ومشکلات آموزش وپرورش مشکل همه قشرها و سطوح جامعه باشد.

643/548

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا