گوناگون

رییس نظام مهندسی معدن استان: معادن نقش محوری در اقتصاد مقاومتی دارند

81172861 5710907

به گزارش ایرنا، ˈتقی نبئیˈ چهارشنبه شب در همایش ˈنقش معادن در اقتصاد مقاومتیˈ که با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: یکی از بخش های مهم برای خروج کشور از وابستگی به اقتصاد تک محصولی نفت، حمایت از سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی است و جمهوری اسلامی باید از قابلیت ها و توانمندی های موجود در استفاده از ذخایر متنوع و فراوان کشور به بهترین شیوه ممکن و بالاترین بهره وری استفاده کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین فرصت سرمایه گذاری در حوزه معدن، بخش فرآوری و صنایع معدنی است، اظهارکرد: استان قزوین از لحاظ ذخایر معدنی در ردیف دوم تا چهارم کشوری قرار دارد.

نبئی با بیان اینکه استان قزوین در تولید مواد اولیه شیشه و کاشی از رتبه برتر در کشور برخوردار است، افزود: قزوین بزرگترین شرکت تولید کاشی را دارا است که این نشان دهنده ظرفیت مطلوب تولید مواد اولیه معدنی این صنعت در این استان است.

وی اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت های خوبی نیز در تولید مواد اولیه سنگ های تزئینی، گرانیت، لاشه و مصالح ساختمانی دارد که می توان با سرمایه گذاری مطلوب، ظرفیت تولید این منابع معدنی را در این استان ارتقا داد.

این مسوول ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین دارای 320 عضو متعهد و متخصص در زمینه فعالیت های معدنی شامل اکتشاف، استخراج، فرآوری مواد معدنی و نقشه برداری است که در بخش های مختلف خدمات متنوعی ارایه می کنند.

وی اظهارکرد: از وظایف سازمان نظام مهندسی معدن، جلب مشارکت و حمایت از سرمایه گذای اشخاص حقیقی و حقوقی در فعالیت های معدنی است.

نبئی اضافه کرد: فرآوری، ارزش افزوده بالایی در بخش معدن دارد که با سرمایه گذاری در این بخش می توان به اهداف توسعه پایدار کشور دست یافت.

وی افزود: با سرمایه گذاری در معدن و به ویژه در زمینه فرآوری، به مواد معدنی جدید و در پی آن به تولید مثبت و اقتصادی می رسیم که موجب می شود، حوزه معدن، ارزش افزوده و اشتغال زایی بالایی را به خود اختصاص دهد.

رییس نظام مهندسی معدن استان قزوین گفت: در سال گذشته عملیات بازرسی از 20 معدن فعال استان و برنامه ریزی برای 10 معدن دیگر انجام شد و با تشکیل جلسات کمیته بررسی طرح ها و گزارش ها بیش از 350 میلیون ریال تسهیلات در امور تعاون مسکن و گردشگری هم به اعضا پرداخت شد.

وی افزود: استان قزوین از 166 معدن فعال سالانه سه میلیون و 500 هزار تن انواع ماده معدنی استخراج می کند که مواد معدنی سیلیس، خاک چینی، سرب، روی و مس بیشترین را به خود اختصاص داده اند.

نبئی از برگزاری مجمع سالانه نظام مهندسی معدن هم خبرداد و اظهارداشت: این مجمع در ماههای پایانی امسال پس از ارایه گزارش عملکرد سالانه، با برگزاری انتخابات با رای اعضای هیات مدیره تعیین خواهد شد.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا