گوناگون

رییس هیات مدیره: مجتمع فولاد صنعت بناب در آستانه انقلاب صنعتی قرار دارد

81147287 5665810

مهدی جهانگیری عصر روز پنجشنبه در جمع مسوولان و کارگران این مجتمع که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی کارگر ترتیب یافته بود، با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشوردر شرایط خاصی است، اظهارکرد: تحریمها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد و فشار تورم که تک تک مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، ما را بیشتر برای توجه به فرمایشات رهبری سوق می دهد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم، خیلی از مسایل و مشکلات اجتماعی را حل کرده ایم.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب خاطرنشان کرد: با گشایش هایی که طی روزهای اخیر توسط دولتمردان و بطور مشخص در امر سیاست خارجی اتفاق افتاده است، روزهای خوبی را نوید می دهد و آینده روشنی را پیش رو احساس می کنیم.

جهانگیری ادامه داد: ما امیدواریم با همت دولت تدبیر و امید که امیدها را در دل مردم زنده کرد، بتوانیم روزهای خوبی را برای مردم به ارمغان بیاوریم و چرخه اقتصادی کشور را به چرخه اقتصادی دنیا متصل کنیم.

وی تأکید کرد: باید این اتصال موتور محرکه ای شود برای پیشرفت ایران بزرگ و بتواند شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم آورد.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب همچنین ظرفیت تولید این مجتمع را شامل 5/2 میلیون تن نورد و 800 هزار تن تولید شمش اعلام کرد و گفت: مجموع تولید این مجموعه بیش از 3 میلیون تن است که سال گذشته به جهت مشکلات حاکم بر کشور توانستیم 590 هزار تن انواع محصولات را تولید کنیم که نسبت به ظرفیت تولید رقم پایینی است.

جهانگیری رسیدن به ظرفیت 60 درصد را در سال جدید دور از دسترس ندانست و گفت: پیش بینی شده ظرفیت تولید فولاد به یک میلیون و 100 هزار تن و شمش به 500 هزار تن افزایش یابد و این رقم قابل دسترسی است و من انتظار دارم با اعتماد به نفس و اجرای برنامه های استراتژیک به این هدف دست یابیم.

وی اعلام کرد: تا پایان امسال با راه اندازی واحدهای جدید ظرفیت تولید این مجتمع به یک میلیون و 600 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: باید در این شرایط خاص هم عهد و هم پیمان شده و برای زنده ماندن مجموعه احساس مسوولیت کنیم و برای رونق مجموعه لحظه ای درنگ نکنیم.

به گفته وی چهار پروژه جدید امسال در مجتمع فولاد بناب راه اندازی خواهد شد که زمینه اشتغال مناسبی برای اهالی منطقه بوجود خواهد آمد.

جهانگیری حجم سرمایه گذاری در این چهار پروژه را افزون بر 400 میلیون دلار اعلام کرد که تا پایان سال جاری شاهد آن خواهیم بود.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب تاکید کرد: با بالا بردن انگیزه در بین کارکنان مجتمع شاهد بالا رفتن سقف تولید، راندمان کاری و انگیزه زیاد خواهیم بود.

در ادامه این مراسم از 35 نفر از مدیران و کارگران مجتمع فولاد صنعت بناب به مناسبت روز جهانی کارگر با اهداء لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

مجتمع فولاد صنعت بناب دارای هفت خط نورد گرم و دو خط ذوب و ریخته گری فولاد است که انواع میلگرد آجدار فولادی، تیرآهن، نبشی، ناودانی و مفتول های آلیاژی در خطوط نورد و شمش های فولادی به ابعاد 150 در 150 و بطول 6 یا 12 متر در خطوط ذوب و ریخته گری فولاد تولید و ارایه کننده سبد کامل محصولات فولادی است.

شهرستان بناب با 779 کیلومتر مربع مساحت در 120 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و حدود 130 هزار نفر جمعیت دارد.

587/7230

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا