گوناگون

رییس کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان شرقی از نابسامانی رودخانه آجی چای انتقاد کرد

81204663 5766937

محمدصادق پورمهدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه پسماند استان اظهار کرد: تامین امنیت و سلامت شهروندان از وظایف دولت بوده و ما به عنوان نماینده دولت موظفیم برای تامین سلامت شهروندان کوشش کنیم.

وی افزود: به هیچ عنوان کوتاهی مسوولان و متولیان امر در رفع مشکلات آجی چای و مهرانه رود (میدان چایی) قابل قبول نبوده و مسوولان باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

پورمهدی خطاب به دبیر و اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: چنانچه مشکلات موجود مرتفع نشود جلسه بعدی کارگروه را در بستر آجای چی برگزارخواهیم کرد تا شاید بدین ترتیب مسوولان امر متوجه عواقب وخیم بی توجهی خود نسبت به مسایل زیست محیطی باشند.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در کاهش آلودگی محیط ناشی از دفع غیر اصولی پسماندهای شهری، اظهار کرد: احداث مرکز دفن مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری تبریز و همچنین احداث تصفیه خانه مدرن شیرابه پسماندهای شهری از مهمترین پروژه های زیست محیطی شهرداری تبریز نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی و تامین سلامت شهروندان دارد.

پورمهدی افزود: تلاش های شبانه روزی و اقدامات جدی صورت گرفته در اجرای پروژه های زیست محیطی که توسط شهرداری تبریز اجرا می شود می تواند به عنوان الگویی مناسب برای سایر دستگاه های اجرایی باشد.

شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات آلایندگی آجی چای و تهدید سلامت شهروندان تبریزی گفت: شهرداری آمادگی کامل دارد در جهت حفظ سلامت شهروندان و بهداشت محیط شهری، راسا وارد عمل شود و نسبت به رفع معضلات موجود اقدام کند.

صادق نجفی با اشاره به ورود غیر اصولی پساب های شهری به بستر مهرانه رود ضمن انتقاد از بی توجهی مسوولان امر نسبت به تامین امنیت سلامت شهروندان، 15 روز فرصت داد تا مسیرهای ورودی پساب ها به بستر مهرانه رود مسدود شود و در این راستا خواستار همکاری دستگاه های اجرایی و شهروندان شد.

وی افزود: به زودی پروژه انتقال آب به بستر مهرانه رود(میدان چایی) اجرا می شود و با جاری شدن آب در بستر این رود که از داخل شهر تبریز می گذرد، زیبایی شهر دوچندان خواهد شد.

نجفی با اشاره به آلاینده بودن کارخانه شیر پگاه تبریز، گفت: شهرداری تبریز آماده است تا با تامین زمین مورد نیاز طرح انتقال کارخانه شیر پگاه را عملیاتی کرده و با انتقال پایانه شمال غرب تبریز به زیبایی مضاعف میدان آذربایجان کمک کند.

وی همچنین به ورود غیرقانونی بازیافت کنندگان غیر مجاز (زباله دزدها) به حریم زباله گاه قدیم تبریز اشاره کرد و افزود: این افراد در طول سه ماه گذشته موجب آتش سوزی های مداوم در این محل شده و خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده اند که باید با آنها برخورد قانونی شود.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تبریز با اجرای پروژه های زیست محیطی مانند بزرگترین مرکز دفن مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری کشور و مدرنترین تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری کشور گام بلندی در رفع آلودگی محیط شهری و تامین امنیت سلامت شهروندان برداشته است، گفت: همکاری و همیاری کلیه دستگاه های اجرایی موجب پیشبرد اهداف ترسیم شده در طرح جامع مدیریت پسماندهای شهری تبریز خواهد شد.

7233/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا