گوناگون

رییس کل دادگستری قزوین: دستگاه قضایی با هرگونه تعرض به محیط زیست بدون اغماض برخورد می کند

81193287 5747220

به گزارش ایرنا ، ˈجمال انصاریˈ عصر روز یکشنبه در همایش حقوق محیط زیست که در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد، افزود: با رعایت قانون می توانیم علاوه بر مدیریت صحیح، محیط زیست و منابع طبیعی کشور را حفظ کنیم .

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست هیچگونه خلا قانونی نداریم، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل دارد تا با شکارچیان غیرمجاز و متخلفان و مخربین محیط زیست به شدت برخورد و اداره کل محیط زیست استان را در انجام فعالیت های خود در زمینه حقوقی و قضایی یاری کند.

انصاری اضافه کرد: تخریب محیط زیست خسارت جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت که باید مردم را به این امر آگاه کنیم چرا که این مواهب الهی به همه افراد تعلق داشته و باید در حفظ آن کوشا باشیم .

وی با بیان این که باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی اصولی درخصوص حفاظت از محیط زیست صورت گیرد، افزود: با فرهنگ سازی دستاورد های این عرصه نیز ملموس ترمی شود.

انصاری افزود: در جامعه ما قوانین و مقرراتی جامعی تصویب می شود که در حوزه محیط زیست هم تنگنای قانونی نداریم ولی در عرصه عمل به قانون مشکلات فرهنگی بسیاری داریم که باید مرتفع شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: در توسعه اقتصادی، صنعتی و حتی کشاورزی ، مولفه های زیست محیطی باید رعایت شود و آن را نباید مانع توسعه بدانیم.

انصاری در پایان از صاحبان اندیشه و اصحاب قلم خواست مسایل زیست محیطی را برای مردم تبیین کنند.

نخستین نمایشگاه اقتصاد و فرهنگ محیط زیست با مدیریت جهادی تا 20 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین دایر است.

7390/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا