گوناگون

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: بیش از 30 درصد جمعیت کشور جوانان هستند

81193339 5747318

ˈعبدالرضا عزیزیˈ روز دوشنبه به مناسبت روز جوان در گفت و گو با ایرنا از قشر جوان به عنوان نیروی پرتحرک، پرانرژی و پویای جامعه یاد و اظهار کرد: جوانان در دوران پرفراز و نشیب انقلاب در مقابل دشمن ایستادگی کرده و در دفاع مقدس هشت ساله در برابر دشمن سینه سپر کردند.

وی با اشاره به تبیین نقشه راه کشور از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: یقینا جوانان به قشری پرتکاپو و پرتوان در تحقق خواست رهبری، از خلق حماسه سیاسی گرفته تا حماسه اقتصادی و مدیریت جهادی نقشی بی بدیل می توانند ایفا کنند.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان اینکه قشر جوان مظلوم واقع شده، افزود: اکنون مهم ترین مشکل جوانان ما اشتغال، ازدواج و مسائل فرهنگی است که در این زمینه باید کاری اساسی باید صورت گیرد.

عزیزی با اشاره به تصویب طرحی یک فوریتی برای حل مشکلات و دغدغه های جوانان در مجلس، گفت: به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی و بر اساس این طرح امسال 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حل مسائل جوانان تصویب شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اکنون بیکاری به مشکل اساسی جوانان تبدیل شده و عمدتا ازدواج آنان را به تاخیر انداخته و این موجب افزایش سن ازدواج شده که می تواند پیدایش برخی آسیب ها را برای جوانان جامعه در پی داشته باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه یک زوج جوانان برای دریافت 60 میلیون ریال وام ازدواج باید دو سال انتظار بکشند، گفت: بانک ها در این مقوله به درستی عمل نمی کنند.

وی آرزو کرد: ای کاش نظام بانکی ما بر اساس اقتصاد اسلامی و با حذف ربا فعالیت داشته باشد تا با حمایت از تولید، ایجاد اشتغال کرده و از این طریق زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم سازد.

یازدهم شعبان المعظم، زادروز حضرت علی اکبر (ع)، روز جوان نام گرفته است. ک/3

7186/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا