گوناگون

با اقدام بموقع عوامل هلال احمر دماوند خانمی از مرگ حتمی نجات یافت

81193346 5747326

ˈحمید فرهادیˈ عصر یکشنبه به ایرنا گفت: ساعاتی پیش خانواده ای به پایگاه امداد و نجات بین شهری آبعلی (یادمان شهید امدادگر حسین لالی) مراجعه و از وخامت حال مادر خود خبر دادند.

وی ادامه داد: عوامل مستقر در پایگاه به کمک بیمار شتافتند و بعد از بررسی های اولیه و انجام ارزیابی مشخص شد که وی از علائم حیاطی برخوردار نیست و جان خود را از دست داده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند افزود: تیم درمانی بلافاصله عملیات احیای قلبی و ریوی را اجرا کردند و پس از حدود ده دقیقه نبض ضعیفی دراین خانم که حدود 65 سال سن داشت به وجود آمد و با تلاش عوامل امدادی مستقر در پایگاه این خانم از مرگ حتمی نجات یافت و به وسیله آمبولانس به مرکز درمانی رودهن انتقال داده شد.

وی گفت: در اینگونه مواقع باید مردم ضمن حفظ خونسردی، با شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند تا با دریافت راهنمای لازم به بیمار بطور اصولی کمک کرده و پس از اقدامات اولیه به نزدیکترین تیم امداد و نجات مراجعه کنند.

*بی احتیاطی و سرعت غیرمجاز باعث مرگ یک جوان در محور فیروزکوه – تهران شد

حمید فرهادی همچنین از فوت یک جوان در محور فیروزکوه – تهران خبر داد و گفت: ساعتی پیش مطلع شدیم یک دستگاه خودرو پراید در محور فیروزکوه به سمت تهران روبروی روستای چناران واژگون شده است.

وی ادامه داد: نجاتگری که در کشیک آمبولانس مستقر بود با مشاهده این صحنه بلافاصله به عوامل مستقر در پایگاه امداد و نجات بین شهری چناران(یادمان شهید داود مقدم) اطلاع داد و یک تیم امداد شامل سه نجاتگر کادر و داوطلب به همراه آمبولانس به موقعیت تصادف اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند افزود: بلافاصله عملیات امداد و نجات فعالیت خود را آغاز کردند، ولی شدت حادثه بحدی بود که علی رغم تلاش امداگران راننده خودرو جان خود را از دست داد.

فرهادی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی نیز در همین نقطه از محور فیروزکوه راننده خانمی بر اثر واژگونی خودرو جان خود را ازدست داد.

وی از تمامی رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئن در این محور از اینگونه حوادث جلوگیری کنند تا شاهد مرگ شهروندان در حوادث نباشیم.

تهرام/8128/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا