گوناگون

نگاه و توجه خیرین سقزی به مدرسه سازی قابل تقدیر است

81193358 5747352

به گزارش ایرنا، نادر فخری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: در سال جاری، خیرین شهرستان سقز در مجموع 10 میلیارد و 569 میلیون ریال جهت ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس کمک کردند.

وی مبلغ حمایت خیرین شهرستان به موضوع مدرسه سازی را در سال گذشته 977 میلیون و 400 هزار ریال اعلام کرد و افزود: این حمایت ها در سال جاری رشد بسیار بالایی داشته است.

فخری این کمک ها را شامل اهدای زمین، تکمیل مدرسه، کمک نقدی، کمک به تکمیل زمین چمن مصنوعی، کمک نقدی به صورت کسر از حقوق ماهیانه فرهنگیان، کمک به تکمیل مصالح، تعهد نقدی، آسفالت حیاط مدرسه، هوشمند سازی مدارس، احداث سالن چند منظوره و تکمیل پروژه های نیمه تمام برشمرد.

به گفته وی امر مدرسه سازی، صدقه جاریه و از اقدامات خداپسندانه است و باید برای ترویج این عمل نیکو تلاش کنیم و از همکاری ومشارکت مردم شهرستان سقز در این عرصه تشکر داشته باشیم.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز در ادامه جلسه بر اهمیت جایگاه مدارس قرآنی در این نهاد تاکید کرد و گفت: باید شورای قرآنی مدارس فعالیت های گسترده و چشمگیرتری داشته باشند.

وی بیان کرد: وقتی توجه انسان به خدا باشد و برنامه هدفمندی برای زندگی داشته باشد، هدف را قرب الهی و حرکت به سوی او می داند.

فخری تأثیر آموزه های قرآنی را بر نوجوانان و جوانان با اهمیت بر شمرد و گفت: نقش آموزه های قرآنی و دینی در تقویت روحیات و خود سازی دانش آموزان بسیار با اهمیت و اساسی خواهد بود.

فخری با بیان اینکه تکیه بر ظرفیت های داخلی، رویکرد جهادی و مردم محوری از مولفه های اقتصاد مقاومتی است گفت: این موضوع همواره در دستور کار مسوولان شهرستان سقز قرار دارد زیرا عمران و آبادانی کشور، در گرو ایجاد عزم ملی و همدلی و بسترسازی پیرامون استفاده از نقش مردم در توسعه کشور است.

به گفته وی این مهم، تحرک و پویایی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد و باعث بهبود شاخص های کلان اقتصادی و توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدید زا خواهد شد.

مظفر رستمی معاون معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم در این جلسه با بیان اینکه در سال 93 اهتمام جدی تری در راستای مبارزه با بیسوادی انجام خواهد شد از اجرای طرح با سواد کردن بیش از هزار و 780 اولیای دانش آموز خبر داد.ک/2

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا