گوناگون

رییس کمیسیون صنایع و معادن: 56 هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد

81156214 5681376

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، تاکید کرد: این مشکلات تهدیدی جدی برای کشور به شمار می رود و باید ایجاد اشتغال به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود تا فضای کشور به سمت اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این چارچوب باید از حداکثر فرصت ها و ظرفیت های موجود برای دستیابی به اهداف یاد شده بهره گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شرکت شستا به عنوان بزرگ ترین شرکت سرمایه گذاری کشور تاکنون سرمایه گذاری قابل توجهی در این استان نداشته و آذربایجان شرقی بیشترین سهم را در طرح های نیمه تمام کشور دارد.

رحمانی اضافه کرد: در زمان حاضر حداقل ظرفیت 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان وجود دارد و تمام نمایندگان آذربایجان شرقی از ایجاد طرح های مختلف در این عرصه حمایت می کنند.

وی گفت: در مجموع ابلاغیه اعتبارات اشتغالزایی سه ماه نخست استان دو هزار و 730 میلیارد ریال است که این میزان متناسب با ظرفیت های زیاد آن نیست.

استان آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 بیش از سه میلیون و 724هزار نفر جمعیت و 45 هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت دارد که از این جهت یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود.

7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا