گوناگون

زایمان طبیعی تنها برای اتباع ایرانی رایگان است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان سیستان و بلوچستان، 98 زایمان طبیعی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که تمامی آنها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای خدمات دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، مصطفی دهمرده‌ای توضیح داد: این بسته خدمتی در قالب طرح تحول نظام سلامت و با هدف تشویق بانوان به انجام زایمان طبیعی کم خطر و سالم با کمترین عوارض نسبت به سزارین، برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این بسته، زایمان طبیعی کاملاً رایگان انجام می‌شود و تمام خدمات جانبی مربوط به آن نیز باید به طور رایگان در بیمارستان انجام شود.

دهمرده‌ای با اشاره به اینکه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی فقط برای اتباع ایرانی رایگان است، افزود: انجام زایمان غیرطبیعی یا سزارین در بیمارستان‌های دولتی مستلزم پرداخت هزینه است.

وی افزود: در شرایطی که در صورت انجام ندادن سزارین جان مادر یا نوزاد به خطر بیفتد برای انجام عمل سزارین، 10 درصد مجموع هزینه‌های درمان باید توسط بیمار پرداخت شود. بیمارستان‌های دولتی از انجام سزارین به درخواست مادر باردار و بدون وجود دلایل قطعی پزشکی، خودداری می‌کنند.

دهمرده‌ای با بیان اینکه بهینه سازی فضای اتاق زایمان و نیز بهینه سازی نیروها گام بعدی در اجرای این بسته خدمتی است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای رفاه حال مادران، اتاق‌های تک تخت در بخش زایمان بیمارستان ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا