گوناگون

زمان حضور مادران شاغل در کنار فرزندان شیرخوار کافی نیست

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر اینکه نیازمند ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر در جامعه هستیم، گفت: شیر دادن به نوزاد باید به ارزش در جامعه تبدیل شود.

بابک عشرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی، در خصوص حذب مشارکت‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: چیزی که امروز در جامعه ممکن است برخی از مردم به آن باور داشته باشند غنی بودن شیر خشک و به تبع آن مفید بودن آن نسبت به شیر مادر است که این باور اشتباهی است.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ تغذیه از شیر مادر را قبل از ازدواج در بین زوج‌های جوان آموزش دهیم و چنین تلقی‌های غلط را از بین ببریم تا مادران آینده به این باور برسند که به سود نوزاد است که حتماً با شیر مادر تغذیه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر اینکه باید در جامعه تغذیه با شیر مادر به یک ارزش بدل شود، گفت: برای ترویج این فرهنگ در جامعه باید شرایط مهیا شود و مادران احساس امنیت کنند تا در هر جایی که نیاز است به نوزاد شیر دهند و فضا از بعد پوششی و حرمتی فراهم باشد.

وی تعیین زمانی مشخص برای شیردهی مادران شاغل به فرزندان را نادرست عنوان کرد و گفت: این زمان برای حضور مادر در کنار کودک کافی نیست. به لحاظ اجتماعی باید شیر دادن مادران یک فضیلت به حساب آید و برای این عمل شایسته ارزش قایل باشیم.

عشرتی تأکید کرد: توجه و عملیاتی کردن این امور در جامعه در کلام ساده و در عمل در قالب ایجاد شرایط مناسب برای ترویج این فرهنگ کار بسیار دشواری است که با بخش‌نامه و قانون به انجام نمی‌رسد، بلکه نیاز به فرهنگ‌سازی زیربنایی در این عرصه وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا