گوناگون

زمین در سمنان چرا دهان باز می‌کند؟!

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش شدید منابع آبی در این استان، گفت: میزان آب حبله‌رود در قیاس با پارسال نصف شده است.

اتابک جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، به فرونشست‌های پی در پی در زمین‌های برخی از مناطق این استان اشاره کرد و افزود: پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی در این استان باعث ایجاد شکاف‌هایی در مناطقی از این استان شده که به راحتی چند نفر در شکاف آن جا می‌شوند.

وی ادامه‌داد: در شهرستان سمنان و بویژه در جنوب سمنان، شکاف‌های متعددی در اثر فرونشست زمین ایجاد شده بطوری که در مواردی در مسیر ریل قطار نیز فرار گرفته است. همچنین در شهرستان گرمسار و دامغان نیز وضعیت همین گونه است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان ادامه‌داد: این شکاف‌ها در برخی مناطق شهرستان دامغان نیز به چشم می‌خورد. البته خوشبختانه شهرستان شاهرود و میامی فعلا با این معضل روبرو نشده‌اند اما بهرحال باید برای رویارویی با آن چاره‌ای اندیشید.

جعفری با تایید ضرورت نصب کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی، تصریح‌کرد: خوشبختانه استان سمنان کمترین چاه غیرمجاز را در سطح کشور دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه میزان بارش‌ها در سمنان نصف متوسط بارندگی در کشور است افزود: از طرفی استان سمنان از جمله استان‌هایی است که بیشترین تبخیر آب را نیز دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا