گوناگون

زنان در پیشگیری و آموزش حوزه سلامت تاثیرگذارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز رافع شامگاه دوشنبه در دومین روز از سفرنامه سلامت و امید که در شهرستان گمیشان برگزار شد، افزود: اگر آحاد مردم در این راستا قدم بردارند طی چند سال آینده کسی در کشور از بیماری و مشکلات مالی در بخش درمان رنج نخواهد برد.

این مسئول کشوری با بیان این نکته که هزینه های درمان بسیار بالا است، افزود: اگر آموزش حتی در نکات بسیار ریز برای مردم انجام شود احتمال ابتلا به بسیار از بیماری تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

وی ضمن تاکید بر وجود خانه سلامت در هر شهرستان، اذعان کرد: با ادامه این راهی که آغاز شده و مشارکت خوب مردم و خیرین می توان حتی در دورترین نقاط کشور نیز خانه سلامت احداث کرد.

رافع ضمن یادآوری این نکته که دو هدف را در این سفرنامه دنبال می کنیم، اظهار کرد: بحث آموزش و پیشگری در حوزه سلامت و تکیه بر مشارکت مردمی که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده، از اهداف اصلی این سفرنامه است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی یعنی مشارکت  اقشار جامعه باید را نهادینه کنیم، افزود: نیاز است این فرهنگ را که پیشگیری بهتر از درمان است، در بین مردم ایجاد شود.

این مسئول کشوری با بیان این نکته که برنامه ای را با عنوان باران مهربانی دنبال می کنیم، افزود: با پیگیری این برنامه می خواهیم این پیشگیری و آموزش ها در سطح شهرستان ها ماندگار شده و تنها به یک روز اختصاص پیدا نکند به همین دلیل باران مهربانی از طریق مردم هر شهرستان و خانه داوطلب تخصصی سلامت و امید برای هر شهرستان با مشارکت مردم راه اندازی و تجهیز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این همراهی مردم است که می تواند یک الگوی بزرگ و مدل خوب را برای کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه در انتهای طرح خلق کند.

کار خیر در مساله سلامت راهی بسیار آماده و بدون دغدغه در گلستان است

در ادامه این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اعلام این نکته که کار خیر در مساله سلامت راهی بسیار آماده و وسیع و بدون دغدغه در گلستان است، افزود: این استان با قومیت های مختلف و ظرفیت های اجتماعی بالا، اقدامات چشمگیری در حوزه سلامت به وجود خواهد آورد.

مجتبی اکبری ضمن یادآوری برنامه اولین روز از سفرنامه سلامت و امید که روز گذشته برگزار شده بود، افزود: سه هزار نفر از از مردم این شهر در این برنامه شرکت کرده بودند که به یک هزار و 215 نفر از آنها خدمات مختلف تخصصی و مشاوره سلامت ارائه شد.

این مسئول گلستانی با بیان این مطلب که 70 پزشک و پیرا پزشک در تونل سلامت این کاروان حضور یافتند، گفت: حدود 6میلیارد کمک مسقیم و یک و نیم میلیارد غیر مستقیم در اولین روز از سفرنامه سلامت امید جمع آوری شد تا با سیاست گذاری مناسب درجهت توسعه سلامت استان هزینه شود.

وی با اعلام این نکته که به زودی در شهرستان بندرگز خانه سلامت افتتاح می شود، افزود: احداث خانه داوطلب به مکانی برای حضور خیرین که به مشارکت اجتماعی فعالیت می کند، تبدیل می شود.

اکبری خاطر نشان کرد: این کاروان در دو حوزه اجتماعی و اقتصادی اجرا می شود؛ شناسایی خیرین، افراد نیکوکار و علاقمند درکار خیر به ویژه در حوزه بهداشت و درمان از دیگر فعالیت این کاروان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: بنا داریم افراد خیر ویژه ای که در حوزه سلامت به خصوص بیماران سرطانی هزینه می کنند در راستای الگوسازی کار خیر به سایر شهروندان در این چهار روز معرفی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا