گوناگون

زنان عشایر تولید کننده 35 درصد صنایع دستی کشور

81212325 5780233

ˈلیلاسادات بلالیˈ روز دوشنبه در شیروان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عمده این تولیدات شامل قالی، گلیم و تابلو فرش است که نقش موثری در اقصتاد جامعه عشایری ایفا می کند.

وی افزود: نیمی از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری جامعه عشایری را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 60 صندوق اعتبار خرد زنان عشایر در 18 استان کشور فعال شده، گفت: 330 نفر عضو صندوق های اعتباری خرد زنان هستند که هر کدام یک خانواده چهار نفری را تحت پوشش دارند.

بلالی، ارتقای توانمندی زنان روستایی و عشایری با درآمدزایی بیشتر از راه فعالیت های اقتصادی، دامپروری و صنایع دستی را از اهداف تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری برشمرد.

مسوول امور بانوان سازمان امور عشایر با بیان اینکه تاکنون تقریبا تمامی اعضای این صندوقها از تشهیلات حمایتی برخوردار شده اند، گفت: متاسفانه امسال به دلیل نبود اعتبار، صندوق جدیدی برای حمایت از زنان عشایر ایجاد نمی شود.

بلالی با اشاره به اینکه امسال هیچ اعتباری برای کمک به فعالیت های بانوان عشایر تخصیص نیافته، افزود: اما قرار است برای حوزه آموزش و فرهنگی زنان عشایر اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد درآمد تولیدی عشایر توسط بانوان صورت می گیرد اظهار کرد: مهم ترین مشکل قشر بانوان عشایر نداشتن ردیف اعتباری مشخص برای ارتقای فعالیت اقتصادی این قشر و توانمندسازی آنان است.

وی افزود: اکنون 55 تعاونی زنان عشایر با 800 عضو در کشور فعالیت دارند. ک/3

7186/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا