Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

زنده کردن اولین انسان منجمد تا 10 سال امکان پذیر خواهد شد

زنده کردن اولین انسان منجمد در حالی تا 10 سال امکان پذیر خواهد شد که متخصصان ادعا می‌کنند تا یک دهه آینده می‌توانند اولین جسد منجمد انسان که با فرایند سرما زیستی در حالت خواب قرار گرفته است را به زندگی بازگردانند. موضوعی که تا حدودی بیشتر مردم دنیا از آن باخبر بوده تقریبا 350 نفر در سراسر جهان که بیماری لاعلاج داشته و یا این که به مرگ طبیعی مردهاند را بلافاصله بعد از مرگ در دمای بسیار پایین فریز کرده‌اند تا شاید زمانی در آینده بتوانند با پیشرفت علم پزشکی به زندگی دوباره بازگردانده شوند.

دنیس کوالسکی ، مدیر موسسه کریونیک، سازمانی پیشرو در فرآیند انجماد انسان‌ ها، ادعا می‌کند که طی 10 سال آینده بتواند با زنده کردن اولین انسان منجمد ، جامعه پزشکی را متحول کند.

آقای کوالسکی درباره فرایند زنده کردن اولین انسان منجمد می‌گوید:

100 سال پیش، ساخت دستگاه CPR غیرممکن بود اما حالا این تکنولوژی را در اختیار داریم. طبیعتا برگشت انسان از انجماد طی 100 سال آینده نیز ممکن خواهد شد اما می‌توانیم تا 10 سال آینده نیز آن را به حقیقت تبدیل کنیم.

حدود 2 هزار نفر در موسسه کریونیک ثبت‌ نام کرده‌اند تا بدن‌ هایشان بعد از مرگ به کمک نیتروژه مایع منجمد شود. این کمپانی تاکنون 160 بیمار را منجمد کرده است. به گفته کوالسکی، این که چه موقع اولین بیمار احیا شود به بهبود طب مدرن بستگی دارد به این که پیشرفت تکنولوژی‌ در سلول‌ های بنیادی چگونه می تواند بدن اجساد منجمد را احیا و به زندگی بازگرداند.

زنده کردن اولین انسان منجمد

کریونیک یا سرمازیستی بخشی از فرآیند منجمد کردن بدن فرد مرده یا بخش‌ هایی از بدن فرد مرده به منظور حفظ آن‌ هاست. در این دانش نوبنیاد با پایین ‌آوردن دمای بدن انسان یا جانوران سعی در سالم نگه‌ داشتن بدن برای آینده می‌کنند. در این روش، تمام خون بدن را تخلیه و آن را منجمد می‌کنند.

طرفداران زنده کردن اولین انسان منجمد آن را معجزه می‌نامند و امیدوارند روزی علم و دانش پزشکی به قدری پیشرفت کند که بتواند درمانی برای بیماری‌ های آن ها پیدا کند.

در حال حاضر انجماد یک فرد تنها در صورتی قانونی است که فرد مرده اعلام شده باشد. فرآیند انجماد باید به محض این که فرد مرد ، شروع شود تا جلوی هرگونه آسیب مغزی گرفته شود. این روش در حال حاضر تنها در روسیه ، آمریکا و پرتغال قانونی است.

منبع   DailyMail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا