Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا از نگاه کارشناسان بنیاد JD Power

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا از نگاه کارشناسان بنیاد JD Power و نشریه کانسیومر ریپورتس قابل اعتماد ترین در حالی معرفی شده اند که در این انتخاب سایر خودروها با برندهای مختلفی نیز از جکله خودروهای کلاس کراس‌اور ، شاسی‌بلند، وانت پیکاپ و مینی‌ون وجود دارند که ما امروز در میهن پست به قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا خواهیم پرداخت.

قبل از معرفی قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا بد نیست بدانید که بر اساس پژوهش‌ ها و نظرسنجی‌ های انجام شده، مدت زمان مالکیت خودروی صفر کیلومتر به حدود 6.5 سال رسیده است که عامل قابل اعتماد بودن خودرو به‌ خصوص در کلاس خودروهای کراس‌اور، شاسی‌بلند، وانت پیکاپ و مینی‌ون را مهم‌ت ر از همیشه نشان می‌دهد. در این مطلب اما به معرفی قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا در کلاس‌ های کراس‌اور، شاسی‌بلند، وانت پیکاپ و مینی‌ون که عمدتا مشتریان آن‌ها خانواده‌های نسبتا پرجمعیت هستند خواهیم پرداخت.

تویوتا 4 رانر

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا
قیمت پایه آخرین مدل تویوتا 4 رانر 34 هزار و 610 دلار است.

یکی از قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا مدل تویوتا 4 رانر است . همانطور که انتظار می‌رفت، شاسی‌ بلند سایز متوسط تویوتا 4 رانر به‌ جز بخش تجهیزات کابین و سیستم اطلاعات و سرگرمی، بهترین امتیازات ممکن را دریافت کرده است. این داستان در آزمایش‌های متخصصان CR نیز تکرار شده و 4رانر در بخش تجهیزات برقی نمره‌ی کامل نمی‌گیرد. نسل پنجم شاسی‌بلند سرسخت تویوتا 4 رانر از سال 2009 عرضه می‌شود.

تویوتا FJ کروزر

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا
قیمت آخرین مدل و البته دست دوم تویوتا FJ کروزر 28 تا 35 هزار دلار است.

شاسی‌ بلند سایز متوسط و نسبتا قدیمی تویوتا FJ کروزر تنها خودروی کلاس خود است که بالاترین امتیاز ممکن در بخش قابلیت اعتماد قوای فنی را دریافت می‌کند. این خودرو که در لیست قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا قرار گرفته است در تمام آزمایش‌های JD Power به‌جز تجهیزات رفاهی (4 ستاره)، 5 ستاره دریافت کرده است. متأسفانه تویوتا FJ کروزر توسط کارشناسان CR بررسی نشده و صرفاً رضایت خریداران این مدل در این نشریه بازتاب داده شده است. علاوه بر این FJ کروز با عرضه‌ی مدل 2014 ، توقف تولید شده است؛ البته هنوز بازار دست دوم این خودرو به‌خصوص در کشور آمریکا داغ است.

تویوتا هایلندر

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا
قیمت پایه آخرین مدل تویوتا هایلندر 31 هزار و 30 دلار است.

کراس‌اور سایز متوسط تویوتا هایلندر (Highlander) که پلتفرم مشترک با مدل کمری دارد و نسل سوم آن در سال ۲2013 عرضه شد، در مجموع امتیاز متوسط کسب می‌کند. امتیاز بالای هایلندر در قابلیت اعتماد قوای فنی تحت تأثیر نمره‌ی متوسط بدنه و کابین و نمره‌ی کمتر از متوسط تجهیزات رفاهی قرار گرفته است. از نظر متخصصان نشریه‌ی CR، تویوتا هایلندر به دلیل داشتن مشکلات در تجهیزات برقی و رفاهی (به‌خصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی) در مجموع 4 ستاره می‌گیرد.

تویوتا سینا

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا
قیمت پایه آخرین مدل تویوتا سینا 30 هزار و 750 دلار است.

نسل سوم مینی‌ون تویوتا سیِنا (Sienna) از سال 2010 در بازار جهانی به فروش می‌رسد. در گذشت 8 سال فروش این مینی‌ون، دو فیس‌لیفت برای آن عرضه شده است. سیِنا با دریافت 3 ستاره در بخش بدنه/کابین و 4 ستاره در بخش تجهیزات رفاهی در مجموع خودروی قابل اعتمادی است. کارشناسان CR نیز تویوتا سیِنا مدل 2014 را نیز در بخش بدنه و تجهیزات الکترونیکی بدون مشکل ندیدند، اما خرید مدل فعلی این مینی ون ژاپنی توصیه شده است.

تویوتا توندرا

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا
قیمت پایه آخرین مدل تویوتا توندرا 31 هزار و 120 دلار است.

وانت پیکاپ سایز بزرگ تویوتا توندرا(Tundra) در سال 2014 به‌روزرسانی عمده شد تا در برابر رقبای آمریکایی حرفی برای گفتن داشته باشد. جالب است بدانید که وانت پیکاپ پرطرفدار فورد F-150 در بخش قابل اعتماد بودن قوای محرکه فقط 3 ستاره‌ی JD Power را دریافت می‌کند، در حالی‌که توندرا امتیاز کامل این بخش را تصاحب کرده است همانند دیگر مدل‌های تویوتا در این فهرست، کامل نبودن امتیاز مجموع تویوتا توندرا به‌دلیل مشکلات بدنه/کابین و تجهیزات الکترونیکی و سیستم اطلاعات و سرگرمی آن است. مدل 1017 توندرا توسط کارشناسان CR توصیه شده، اما در بخش تجهیزات برقی با مشکلات همراه است.

تویوتا ونزا

قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا
قیمت آخرین مدل و البته دست دوم تویوتا ونزا 19 تا 29 هزار دلار است.

کراس‌اور سایز متوسط تویوتا ونزا (Venzax) با ظاهر مشابه خودروهای استیشن که بر پایه‌ی پلتفرم سدان کمری ساخته شده است، در تمام بخش‌ها به‌جز تجهیزات رفاهی الکترونیک از متخصصان JD Power نمره‌ی کامل می‌گیرد. این کراس‌اور ژاپنی که تولید آن در سال 1015 متوقف شد، از نظر کارشناسان نشریه‌ی CR در بخش‌های بدنه و تجهیزات برقی با مشکلاتی همراه است.

منبع  MOTOR1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا