Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ماهی رباتیک sofi که می‌تواند مانند ماهی واقعی شنا کند + عکس

ماهی رباتیک sofi که می‌تواند مانند ماهی واقعی شنا کند در حالی توسط دانشمندان دانشگاه MIT ساخته شده است که این ماهی رباتیک می تواند به شنا کردن به اعماق مختلف آب برود تا با آن پژوهشگران بتوانند در کاوش های عمق اقیانوس ها و از جمله بررسی رفتار آبزیان کمک بگیرند .

مدتی است که حیوانات رباتیک سر از طبیعت در آورده اند که در این میان ماهی رباتیک sofi نیز به کمک دانشمندان آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی CSAIL در دانشگاه  MIT ساخته شده که می‌تواند درست مثل یک ماهی واقعی شنا کند و به دانشمندان این امکان را می‌دهد که زندگی دریایی را از نزدیک بررسی کنند.

ماهی رباتیک sofi

ماهی رباتیک sofi یک ماهی رباتیک نرم است که از لاستیک سیلیکونی و انعطاف‌پذیری ساخته شده و درون آن ، یک باتری گوشی هوشمند پلیمر لیتیوم قرار دارد. این باتری، یک موتور سرور را فعال و آب را در دو محفظه بالن‌مانند که مانند پیستون‌های موتور هستند، پمپاژ می‌کند.

ماهی رباتیک sofi

 دنیلا راس سرپرست گروه تولیدی ماهی رباتیک sofi می‌گوید:

سوفی این قابلیت را دارد که نوع جدیدی از ابزار اکتشاف در اقیانوس باشد و راه‌های جدیدی را برای کشف اسرار زندگی دریایی آشکار کند.

 

 

ماهی رباتیک sofi

بنابراین هنگامی که یکی از این محفظه‌ ها ماهی رباتیک sofi گسترش می‌ یابد، به یک طرف دیگر خم می‌شود. این فرآیند هنگامی که محرک‌ها آب را به محفظه مخالف هل می‌دهند هم تکرار می‌شود و نتیجه این فرآیند نیز حرکت متناوب دم ربات است که حرکت ماهی واقعی را تقلید می‌کند و موجب می‌شود که ربات، با سرعت‌ قابل تنظیم، در میان آب حرکت کند.

ماهی رباتیک sofi

ماهی رباتیک sofi در واقع به کمک دو باله که شبیه باله هواپیما به دو طرف آن نصب شده است در آب با دقت بالایی شنا می کند و البته برای هدایت سوفی ، از یک کنترل‌  ضد آب، حسگرهای آنبرد و یک دوربین آنبرد برای ضبط ویدئوهایی از محیط زیر آب استفاده می‌شود.

 

منبع   inverse

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا