Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

قطار فوق سریع ژاپن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت رونمایی شد

قطار فوق سریع ژاپن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در حالی رونمایی شده است که این کشور در توسعه بخش حمل و نقل ریلی پیشرفت قابل توجهی از خود نشان داده و در روزهای اخیر با آزمایش موفق قطار پرسرعت بین شهری ، موسوم به شینکانسن بار دیگر ثابت کرد که در این حوزه از سایر کشورهای دنیا جا نمانده است چرا که این قطار نسبت به نسخه‌ ی معمولی خود به دماغه‌ ای تیزتر، پریزهای برق برای تمام صندلی‌ ها و روشنایی برای محل قرار دادن چمدان‌ ها مجهز شده است.

بد نیست بدانید که قطارهای سری N700S راه‌ آهن مرکزی ژاپن در سال 2020 در ایستگاه هوکایدو شینهاسن به بهره‌برداری خواهند رسید و در مسیر توکیو به شین‌اوزاکا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این قطارها در انتهای نام خود حرف S دارند که نشانگر برتری آن‌ ها است. راه‌ اندازی آزمایشی این قطارها در ماه جاری صورت می‌پذیرد.

قطار فوق سریع ژاپن

توضیح بیشتر در خصوص قطار فوق سریع ژاپن این که این قطار از 16 واگن شامل دو واگن راننده و 14 واگن مسافری ساخته شده است و می‌تواند مجموعا 1323 مسافر را در خود جای دهد. دماغه‌ ی قطار مجددا طراحی شده و دو سمت آن حالت باله‌ ای‌ شکل پیدا کرده است که ظاهرا باعث بهبود عبور هوا و کاهش صدای ناشی از آن هنگام عبور از تونل می‌شود. این قطار سریع‌ السیر قادر است در خط آهن توکایدو شینکانسن با سرعت 285 کیلومتر بر ساعت و در خط آهن سانیو شینکانسن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت حرکت کند که از این جهت تفاوتی با قطارهای قبلی ندارد.

قطار فوق سریع ژاپن

صندلی‌ های قطار فوق سریع ژاپن دارای روکش‌ های جدید هستند و با 15 درصد جای پای بیشتر، می‌توانند بیشتر به عقب بروند و به حالت تختخواب دربیایند. برخلاف مدل قبلی که تنها برای صندلی مجاور پنجره سوکت برق دارد، در این مدل تمامی صندلی‌ ها سوکت برق مجزا خواهند داشت. در هر ایستگاه، چراغ‌ ها قسمت قرارگیری چمدان‌ ها را روشن می‌کنند تا مسافران بتوانند وسایل خود را به‌ راحتی پیدا کنند.

ماسایوکی اونو ، رئیس بخش عملیاتی قطار فوق سریع ژاپن به رسانه ها گفته  :

قطار فوق سریع ، سری N700S با تجهیزات نوآورانه، کاملا بازطراحی شده است و در واقع توانسته ایم که قطاری تولید کنیم که نمادی از عصری جدید در خط آهن توکایدو شینکانسن به‌حساب می‌آید.

قطار فوق سریع ژاپن

هرچند لغت باز طراحی کامل برای قطار فوق سریع ژاپن به کار رفته است؛ اما باید خاطرنشان کرد که سری N700S همچنان وام‌ دار قطارهای نسل قبلی خود یعنی 700، N700 و N700A است.

قطار فوق سریع ژاپن

این محصول جدید در کنار مدل معمول 16 واگنی در دو حالت هشت واگی و 12 واگنی ساخته شده است و مسئولین امر می‌توانند بر اساس نیاز خود از هر کدام از دو حالت استفاده کنند. در مقایسه با قطارهای مدل N700A که 16 واگنی بودند، قطار جدید یازده تن یعنی 20 درصد وزن کمتر دارد و مصرف سوخت آن هفت درصد پایین‌ تر است و البته این قطار قرار است در سال 2020 و کمی پیش از بازی‌های المپیک توکیو شروع به فعالیت و مسافربری کند.

منبع   THEVERGE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا