گوناگون

زنگ سلامت در مدارس دزفول نواخته شد

81131391 5639360

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ سلامت در مدرسه راهنمایی مکتب زینب (ع) گفت:دولت بعد از امنیت سلامت را در اولویت برنامه های امسال خود قرار داده این در حالی است که سال گذشته سلامت در اولویت هفدهم دولت بود .

دکتر ˈ عبدالرحیم صائمی نیا ˈ افزود:دولت با اولویت قرار دادن سلامت بیشترین اعتبار را به این حوزه اختصاص خواهد داد و بیشترین پولی که از محل هدفمندی یارانه ها کسب می کند را در این حوزه خرج می کند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله سلامت در زندگی گفت:امروزه به دلیل تغییر زندگی سنتی به زندگی مدرن و کنترل بیماریهای واگیردار روند بیماریها تغییر یافته و بیماری های قلبی عروقی بیشترین مرگ و میر را در کشور و دزفول دارد.

صائمی نیا افزود:موج سرطان پس از بیماری های قلبی عروقی به آرامی در کشور گسترده می شود و عوارض خطرناکی برای مردم به دنبال دارد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:بهداشت جهانی در تلاش است اطلاع رسانی و ادبیات آگاهی را در سطح جامعه افزایش داده تا مردم درک کاملی از دلایل بروز بیماری ها داشته باشند .

وی به دانش آموزان توصیه کرد شما دانش آموزان به عنوان مسوولان آینده کشور باید در فضایی زندگی کنید که امید به زندگی دوباره بیدار شود و هزینه های درمان کمتر شود.

صائمی نیا استفاده از فست فودها و سموم کشاورزی را از عوامل ابتلا به سرطان خواند و افزود:باید با خود آگاهی در مقابل این بیماری ها وتهدیداتی که سلامت را خدشه دار می کند بایستیم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار امیدواری کرد با تخصیص بیشترین اعتبارات به حوزه درمان شمال خوزستان در سال جاری بیشتری خدمات پزشکی به مردم ارائه شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین بیماری های قلبی عروقی،سرطان وحوادث را بیشترین عامل مرگ ومیر در کشور عنوان کرد وگفت:تیم پزشکی به تنهایی می تواند 30 درصد سلامت جامعه را تأمین کند لذا دیگر ارگان ها ،مسوولان و مردم باید در تحقق این امر به مسوولان پزشکی کمک کنند.

ˈ مهدیه توکلیˈ با ارائه پرسشهایی در خصوص سلامت دانش آموزان را به افزایش آموخته هایی در حوزه سلامت و خود مراقبتی تشویق کرد .

رییس آموزش وپرورش دزفول نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت:این هفته بهانه ای است که مردم توجه بیشتری به مقوله سلامت داشته باشند و دانش آموزان نکات بهداشتی و پزشکی بیشتری فرا گیرند و به خانواده انتقال دهند.

ˈغلامرضا نصرالله پورˈ با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش برای دختران دانش آموز گفت:دختران مادران آینده جامعه هستند و اگر بتوانیم مادرانی سالم تربیت کنیم جامعه ای سالم خواهیم داشت .

وی افزود:نگرانی هایی در خصوص سلامت در سطح جامعه وجود دارد که باید با خود آگاهی و اطلاعات کافی این نگرانی ها را از بین برد و به والدین آموزش های لازم را ارائه کرد.

در این آیین که با اجرای سرود همراه بود از دانش آموزانی که به سوالات هفته سلامت پاسخ صحیح داده بودند با اهدای جوایزی تجلیل شد.

7278/648

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا