گوناگون

ترویج فرهنگ خود مراقبتی درجامعه گام بزرگی درجهت پیشگیری است

81131373 5639334

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی علیاریˈ روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ هفته سلامت در مدارس این شهرستان که بصورت متمرکز در دبیرستان دخترانه ˈصدیقه کبریˈ گنبدکاووس برگزار شد، بااشاره به شعار امسال هفته سلامت، گفت: یک عمر سلامتی با خود مراقبتی شعار زیبایی است که لازم است آن را در بین اقشار مختلف جامعه فرهنگ سازی و عملیاتی نماییم.

وی بابیان اینکه هرساله هزاران میلیارد تومان از منابع ملی کشور صرف درمان افراد جامعه می شود، افزود: درصورت انجام اقدامات پیشگیرانه، بخشی از این منابع را می توان در امور زیربنایی و توسعه و عمران کشور و نیز اشتغال جوانان هزینه نمود.

علیاری با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در ترویج فرهنگ خود مراقبتی درجامعه، اضافه کرد: تعامل و همکاری بیشتر و متقابل متولیان بهداشت و درمان با آموزش و پرورش در فرهنگ سازی درحوزه های مختلف یک امر ضروری است و فوائد فراوانی عاید کشور خواهد نمود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این آیین با تبریک هفته سلامت و نیز بااشاره به شعار امسال این هفته یعنی ˈیک عمر سلامتی با خود مراقبتیˈ، گفت: در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی و بهداشتی با همکاری ادارات و نهادها و مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان انجام می شود.

دکترˈحسن رحیم زادهˈ برپایی پایگاه خود مراقبتی درمحل برج قابوس، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان ادارات، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شعار هفته سلامت، آیین کوهپیمایی، عیادت از بیماران و ویزیت رایگان بیماران فشار خون و دیابت را ازجمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی افزود: برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری همایش سرطان های شایع در زنان ویژه بانوان شاغل در ادارات و نهادها، افتتاح خانه بهداشت روستای ˈکوچک خرطومˈ، تجلیل از کارکنان و فعالان عرصه سلامت و توزیع انواع بروشورهای اطلاع رسانی مرتبط با شعار هفته سلامت در بین شهروندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته است.

دراین آیین که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی مرتبط با هفته سلامت همراه بود، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش، برخی کارشناسان این اداره و برخی مسوولان گنبدکاووس حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/7479/622/

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا