گوناگون

حوادث، اولین عامل تهدید سلامت نوجوانان و جوانان است

81131377 5639338

به گزارش ایرنا، « غلامرضا اصغری » روز دوشنبه در آیین نمادین هفته سلامت افزود: نوجوانان و جوانان باید برای پیشگیری از این تهدید قوانین و مقررات را رعایت کنند و در تردد در خیابانها و استفاده از وسایل برقی و تفریحات سالم احتیاط کنند.

وی خود مراقبتی برای تامین سلامت را مورد تاکید قرار دارد و گفت: پیشگیری از چاقی و افزایش وزن همچنین تغذیه سالم باید مد نظر نوجوانان و جوانان باشد.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش سلامت و آموزش در کشور دارد و بر این اساس برنامه های حوزه سلامت در سطح کلان تنظیم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اختصاص بخشی از درآمد یارانه ها به سلامت یکی از تدابیر بسیار خوب دولت برای تامین سلامت شهروندان است.

اصغری با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان « یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» افزود: خود مراقبتی در بحث پیشگیری بسیار مهم است زیرا مانع از به خطر افتادن سلامت جامعه می شود.

وی با بیان اینکه « برای خود مراقبتی و حفظ سلامت جسمی باید در صورت ابتلا به یک بیماری جزئی نسبت به آن بی تفاوت نباشیم» ، افزود: در مشکلات جسمی حاد نیز نهادها و سازمان های خدمات پزشکی بهترین یاور ما در مراقبت محسوب می شود.

مراسم نمادین هفته سلامت با حضور مسوولان آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان استان در دبیرستان دخترانه شهید شالباف اصفهان برگزار شد.

پ/510/ 7132

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا