گوناگون

زنگ سلامت در مدارس رفسنجان نواخته شد

81131386 5639354

به گزارش ایرنا، فرماندار رفسنجان روز دوشنبه در این آیین گفت: دانش آموزان امید و آینده سازان کشور هستند و در آینده از میان آنها افرادی برای گرداندن چرخ مملکت انتخاب می شوند.

حمید ملانوری افزود: چه خوب است که در همین دوران به سلامتی خود اهمیت دهید و با مصرف مواد غذایی مفید و انجام ورزش تنی سالم داشته باشید تا در آینده گرفتار مصائب و بیماری نشوید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم گفت: قشر نوجوان و دانش آموزان به سلامتی و خود مراقبتی توجه جدی داشته باشند.

علی اسماعیلی ندیمی افزود: دانش آموزان که در سنین نوجوانی هستند قدر سلامتی خود را بدانند و با رعایت مسایل بهداشتی، تغذیه سالم و ورزش از آن مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: اگر در سنین نوجوانی این نکات رعایت نشود می تواند در آینده زمینه ساز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، قندی، فشارخون و دیابت و چاقی شود.

وی با اشاره به اینکه در تامین مواد مغذی بدن از جمله ویتامین ها، پروتئین ها، آهن و فیبر نیاز به استفاده از تمام گروه های غذایی شامل سبزیجات، گوشت و حبوبات و میوه هاست خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد نیاز یا کم مصرف کردن این مواد موجب بروز بیماری ها و انواع سرطان ها می شود.

اسماعیلی به دانش آموزان تاکید کرد: سعی کنید در این دوران مواد مضر چربی ها و قندها و شیرینی ها را کمتر استفاده کنید و با ورزش به سلامتی خود اهمیت دهید.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان ˈیک عمر سلامت با خود مراقبتیˈ گفت: اگر بیماری به سراغتان آمد با انجام خودمراقبتی، در برابر بیماری ها و مشکلات جسمی خود را مقاوم کنید و همچنین خود درمانی را با خود مراقبتی اشتباه نگیرید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم گفت: جوانان سعی کنند به تعارف دوستان خود به مصرف دخانیات و سیگار ˈنهˈ بگویند چرا که مصرف سیگار باعث می شود فرد به مواد مخدر و مواد خانمان سوز روی بیاورد.

محمدرضا میرزابیگی افزود: با این کار به سلامتی خود اهمیت دهید که مصرف سیگار انسان را به خیلی از بیماری ها و سرطان های ریوی مبتلا می کند.

رییس اداره آموزش و پرورش رفسنجان نیز بر این اداره با دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: جا دارد جلسات و همایش ها و کنفرانس هایی توسط دانشگاه علوم پزشکی برای مربیان و معلمان مدارس اجرا و در این برنامه ها از کارشناسان عرصه بهداشت برای ارتقای سطح سلامت جامعه هدف که دانش آموزان و نوجوانان هستند، استفاده شود.

سید کاظم حسینی افزود: آموزش های مفید در راستای شناخت بیماری ها و مبارزه با آنها، تغذیه سالم و خود مراقبتی می تواند به این قشر کمک بسزایی کند.

وی به نمونه بارز پوسیدگی دندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه درمان این عارضه بالاست آموزش صحیح مسواک زدن و ارایه مصرف انواع مواد غذایی از سوی کارشناسان به نوجوانان در مدارس می تواند مفید باشد.

زنگ سلامت به طور نمونه در هنرستان پسرانه بصیر زاده رفسنجان نواخته شد و در پایان آیین به 10 نفر از دانش آموزانی که به سوالات پزشکی پاسخ صحیح دادند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.ک/2

7444/8154/2624

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا