گوناگون

ساختار منطقه ویژه اقتصادی لاوان تقویت می شود/توسعه پایدار باید مردم محور باشد

به گزارش خبرنگار مهر،جاسم جادری ظهر جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات جزیره لاوان با بیان اینکه وظیفه اصلی تامین اقتصاد کشور بر عهده وزارت نفت است، اظهار داشت: در جزیره لاوان نیز مجموعه وزارت نفت در حال تلاش است و کارکنان آن با جانفشانی و تلاش شبانه روزی، زحمت می کشند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

وی ادامه داد: تلاش های بسیاری نیز برای آبادانی جزیره لاوان صورت گرفته است اما توسعه پایدار باید مبتنی بر مردم و مردم محور باشد و هرجا از مشارکت مردم استفاده شده، به نتایج خوبی رسیده ایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه وزارت نفت در هرمنطقه حضور داشته برای آن عمران و آبادانی به همراه آورده است، تصریح کرد: ما همه یک مجموعه هستیم و باید برای خدمت به مردم تلاش کنیم و در جزیره لاوان نیز باید به مردمی که در کنار این همه نعمت و ثروت زندگی می کنند، خدمات خوبی ارائه داد.

جادری در ادامه عنوان کرد: زمانی که منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی می شود دیگر ورود دیگر سازمان ها در آن منطقه صحیح نیست و باید تشکیلات و ساختار منطقه ویژه اقتصادی در لاوان تقویت و تجهیز شود و این سازمان مدیریت جزیره لاوان را به عهده بگیرد که در دیداری که با وزیر نفت خواهم داشت تلاش می کنیم تا این مسئله بررسی و مجوز آن را بگیریم.

وی اضافه کرد: مجموعه وزارت نفت علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در تولید و صادرات نفت، خدمات رایگان خوبی را به مردم جزیره لاوان ارائه داده که این کار قابل تحسین است.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه استان هرمزگان بیش از سایر مناطق کشور نیازمند درآمدهای مالیاتی شرکت های فعال در جزیره لاوان است، افزود: باید وضعیت مسائل مربوط به مالیات نیز مشخص شود تا بتوانیم درآمدهای مورد نظر را در هرمزگان محقق کنیم.

شایان ذکر است؛ در این نشست که با حضور مدیران شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان، شرکت پالایش نفت و منطقه ویژه اقتصادی لاوان و سایر مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان هرمزگان از جمله معاون برنامه ریزی و معاون عمرانی استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، مدیرکل اقتصاد و دارایی و مدیرکل امور مالیاتی، مدیرکل نوسازی مدارس و مدیرکل شیلات هرمزگان و سرپرست فرمانداری بندرلنگه برگزار شد، مسائل و مشکلات مختلف جزیره لاوان مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا