گوناگون

ساخت بيش از 10 كتابخانه جديد در شيراز

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا پاك فطرت بعداز ظهر پنجشنبه در نخستين گردهمايي تخصصي انتقال تجارب فرهنگي و اجتماعي كلان شهر شيراز به شهرستان هاي فارس، گفت: بيش از ده كتابخانه كوچك به مساحت 100 تا 150 متر در شيراز در حال ساخت است و اميدواريم ظرف سه چهار ماه آينده حداقل ده مورد از آن ها به بهره برداري برسد.

پاك فطرت با بيان اين كه روستاها و شهرستان هاي فارس مجموعه كاملي هستند كه بايستي با هم ديده شوند، عنوان كرد: در بحث انتقال تجارب، اين انتقال بايد دو طرفه باشد و شهرهاي ديگر نيز تجارب فرهنگي خود را به كلان شهر شيراز منتقل كنند. مثلا ممكن است شهر كوچك يا روستايي داراي كارهاي فرهنگي بزرگ باشد كه اين مي تواند تجربه اي براي كلان شهر شيراز باشد.

وي ادامه داد: بحث فرهنگي شهرها و روستاها را نمي توان با جمعيت و مساحت سنجيد. گاهي اوقات يك روستا مي تواند از نظر فرهنگي مانند حفظ قرآن كريم بزرگ و پيشتاز باشد.

پاك فطرت با بيان اين كه ما معظلات اجتماعي بايد به طور فصلي پيگيري شوند، گفت: بايد در مسائل ترافيكي، در بحث آپارتمان نشيني و حتي در بحث فضاي سبز و نظافت شهر فرهنگ سازي صورت گيرد.

وي گفت: اگر مي خواهيم آمار پرونده هاي قضايي و نزاع هاي ما كاهش يابد، بايد فرهنگ سازي آن انجام شود.

شهردار شيراز با اشاره به اين كه فرهنگ كار و تلاش بين مردم ما ضعيف است عنوان كرد: در بين مردم ما توقعي به وجود آمده كه دولت مركزي بايد خيلي از كارها را انجام دهد. در صورتي كه همه چيز به عهده دولت نيست و اگر مي خواهيم در سايه ولايت استقلال داشته باشيم، بايد كار كنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا