Mihanpostپیشنهاد سردبیردوچرخه

ساخت دوچرخه الکتریکی با چوب بامبو + عکس

ساخت دوچرخه الکتریکی با چوب بامبو شاید اگر چه در جای خود کمی غیر قابل باور باشد اما شرکت Calfee Design که طراح و تولید کننده دوچرخه است به تازگی سیستم تعلیق عقب دوچرخه و دوچرخه‌های دونفره‌ای که قابلیت تبدیل شدن به یک دوچرخه الکتریکی را دارند، تولید کرده است. با میهن پست همراه شوید.

با این حال کمپانی Calfee Design به تازگی جدیدترین طرح خود را که دوچرخه الکتریکی بامبویی است، تولید کرده و ویژگی‌های آن به گونه‌ای است که می‌تواند جایگزین خودرو شود از این رو، کارشناسان آن را «قاتل خودرو»نامیده اند.

جالب است بدانید که نمونه کانسپت این دوچرخه که در نمایشگاه دوچرخه‌های دست‌ساز آمریکای شمالی به نمایش درآمد، تولید شده که این دوچرخه بدنه بسیار محکمی از جنس بامبو دارد که با میله‌های ساخته‌شده از ترکیب فیبر کنفی و نوعی چسب گیاهی به یکدیگر متصل شده‌اند.

بد نیست بدانید که نیروی پدال از طریق موتور توپی ۵۰۰ وات سری BionX D تأمین می‌شود که با پوشش فیبر کربنی چرخ محافظت شده است. کاربران می‌توانند از طریق صفحه نمایشگر LCD که روی دسته فرمان نصب می‌شود، میزان پدال زدن را همزمان با بررسی فاکتورهایی چون عمر باتری انتخاب کنند.

لبته نباید فراموش کرد که از آنجایی این دوچرخه، نوعی دوچرخه کارگر محسوب می‌شود، فضای زیادی برای قرار گرفتن کالا در آن تعبیه شده است. سبدی در جلوی دوچرخه و دو جعبه فلزی نیز در قسمت عقب طراحی شده که قادر به حمل ابزارها و وسایل زیادی است. یک قسمت کوچک‌تر هم بین این دو جعبه قرار گرفته که محل مناسبی برای قرار دادن لباس و دستکش‌هاست.

البته سایر قسمت‌های برقی دوچرخه شامل زنگ هشدار صوتی که هنگام دزدیده شدن به صدا در می‌آید، چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های قسمت عقب در کنار موتور تعبیه شده است. این چراغ‌ها همزمان با خاموش شدن سیستم برقی دوچرخه، قطع می‌شوند بنابراین امکان روشن ماندن آن و خشک شدن باتری وجود ندارد.

منبع: calfeedesign & gizmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا