Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

کبوترهایی که وضعیت آب و هوای لندن را گزارش می‌دهند + عکس

کبوترهایی که وضعیت آب و هوای لندن را گزارش می‌دهند؟ این تیتر خبری بود که چند روز گذشته در نشریات مختلف چاپی و آنلاین کشور بریتانیا منتشر و مخاطبین را برای اطلاع از جزائیات آن به تکاپو واداشت. چرا که گفته می شود شهروندان لندن تا چند روز آینده می‌توانند وضعیت کیفیت هوا را از کبوترها بپرسند.با میهن پست همراه شوید.

کبوترهایی که وضعیت آب و هوای لندن را گزارش می‌دهند همان دسته از کبوترهایی هستند که همه روزها ما آن ها را در بالا و پایین در دیوار خانه ها مشاهده می کنیم و سیستم گزارش آب و هوایی هم که این کبوترها به مراکز هواشناسی ارائه خواهند داد در واقع به گونه‌ای است که شهروندان موقعیت خود را به ۱۰ کبوتری که در سطح این شهر پراکنده شده‌اند، توئیت می‌کنند و گزارش وضعیت آلودگی و پاکی هوا را دریافت می‌کنند.

البته این که کبوترها چگونه این گزارش ها را به کاربران ارسال می کنند بدین صورت است که محققان این کبوترها را به یک کوله‌پشتی بسیار سبک دیجیتالی مجهز کرده اند که میزان اوزون، نیتروژن، دی‌اکسید و ریزگردها را در هوا تخمین می‌زنند. زمانی که کاربری به این کبوترها موقعیت جغرافیایی خود در لندن را توئیت می‌کند، از سوی این کبوتر توئیتی دریافت می‌کند که به او می‌گوید هوایی که دارد تنفس می‌کند، چقدر ایمن است.

کبوترهای هواشناس یا نگهبانان هوایی آسمان لندن
کبوترهای هواشناس یا نگهبانان هوایی آسمان لندن

این کبوترها که به «پاسبان‌های هوایی» مشهور شده‌اند، یکی از طرح‌هایی است که در مسابقه‌ای که توسط توئیتر برگزار شده بود، برنده شده بود. در طرح مشابه دیگری که با کمک کالج امپریال لندن مطرح شد، ۱۰۰ نفر داوطلب پیجرهایی را به خود وصل می‌کنند و در سطح شهر تردد می‌کنند تا اطلاعات هوا در این پیجرها ذخیره شوند.

البته باید گفت که رسیدگی به این کبوترها همه روزه انجام می شود و گفتنی است که این کبوترها کاملا اهلی شده‌ا و هر شب بعد از اینکه ماموریت‌شان را انجام می‌دهند، به خانه ای که برای آن ها ساخته شده،برمی‌گردند.

منبع: gizmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا