Mihanpostپیشنهاد سردبیرحوادثعلمی و فناوری

توپ Elide Fire Ball اختراعی جالب برای مهار آسان آتش + ویدیو

توپ Elide Fire Ball اختراعی جالبی است که به آسانی می تواند هر آتشی را حتی بدون حضور انسان خاموش کند؟ چرا که توپ Elide Fire Ball از طریق چند فتیله که بیرون از آن وجود دارد، مخزنی باروت خود را منفجر و با آزادسازی فوری ابری از مواد شیمیاییِ خاموش کننده آتش ، حریق را خاموش می کند.با میهن پست همراه شوید.

توپ Elide Fire Ball می تواند به صورت خودکار و حتی هنگامی که کسی در خانه حضور ندارد در صورتی که بر روی ابزارهای خانگی که احتمال خطر آتش سوزیشان می رود سوار شده باشد به هنگام رخ دادن حریق با تضمینی ۱۰۰ درصدی آتش را خاموش کند.

در این میان شرکت تولید کننده Elide Fire Ball برای تایید هر چه بیشتر این وسیله ابداعی خود به نکته خوبی اشاره کرده است مبنی بر اینکه وحشت بهترین کمک به آتشی است که در حال زبانه کشیدن می باشد. عدم مهارت در استفاده از کپسول های اطفای حریق و یا فرار کردن و گریختن از صحنه آتش سوزی البته واکنش های منطقی هستند، اما درصورت در اختیار داشتن یکی از محصولات جادویی شرکت نامبرده دیگر نیازی به نگرانی بابت هیچ چیز نمی باشد. با نصب و استقرار این توپ ها در آشپزخانه یا در نزدیکی منابع برقی، شومینه یا پریزهای برق همه از شعله های بلعنده آتش در امان خواند بود، زیرا این محصول ظرف ۳ ثانیه نسبت به انفجار واکنش نشان می دهد.

هر شخصی که توانایی بلند کردن شیئی به وزن ۱ کیلو و نیم را داشته باشد می تواند هنگام مواجه شدن با شعله های آتش این توپ را به داخل شعله ها پرتاب کند تا شعله ها خاموش شوند. توپ آتشی مزبور هنگام فعال شدن صدای هشدار بلندی را تولید می کند و به طور مداوم نسبت به آزاد کردنِ مواد شیمیایی اقدام می نماید که برای انسان و محیط اطراف بی ضرر هستند. ظرف ۵ سال از تاریخ ساخت این توپ ها نیازی به بازبینی شان نیست و می توان از آنها برای محافظت کردن در مقابل حریق های نوع C ،B ،A و E استفاده کرد. احتمالا در آینده باید شاهد جایگزین شدن کپسول های قدیمی اطفای حریق با این توپ های جادویی باشیم.

منبع: elidefire

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا