کمپانی مرسدس از شاسی بلندAMG 2017 در حالی رونمایی کرد که به زودی نمایشگاه خودرو ۲۰۱۷ نیویورک نیز در حال برگزاری است. در این میان مرسدس GLC43، اولین مدل AMG در کل کلاس GLC است و قرار است به لطف تقویتهای اعمالشده روی خودرو ازجمله سیستم تعلیق جدید، سیستم چهارچرخ محرک و یک موتور توئین توربو V6، هدایتپذیری و عملکرد بهتری را نسبت به GLC300 به ثبت برساند.با میهن پست همراه شوید.
کمپانی مرسدس برای قلب تپنده مرسدس AMG GLC43، از یک موتور ۳ لیتری تویین توربو V6 با خروجی ۳۶۲ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور استفاده کرده که در واقع همان موتوری است که در خودروهای GLE450، SLC43، C43 و C450 نیز بهکار برده است.
البته باید گفت که موتور مرسدس AMG GLC43 به یک جعبهدنده تیونینگ شده ۹ سرعته متصل میشود که از سیستم دو کلاچه نیز بهرهمنداست تا در حالت اسپرت پلاس انتقال نیرو سریعتر صورت گیرد.
در این میان پنج حالت برای انتقال نیرو از طریق جعبهدنده به کمک سیستم انتخاب دینامیکی AMG قابل گزینش است. حالتهای اقتصادی، راحتی، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت دلخواه خودتان. در حالت اقتصادی، سیستم خاموش روشن فعال میشود تا مصرف سوخت کاهش یابد. حالت راحتی (Comfort)، کلاچ را درگیر نکرده و سبب کاهش سرعت موتور و بهسوزی خودرو میشود. حالتهای اسپرت و اسپرت پلاس با فعال کردن سیستم دو کلاچه، زمان انتقال قدرت به چرخها را کاهش داده و سرعت خودرو را بیشتر مینمایند. در آخر، حالت دلخواه نیز بسته به تغییراتی که شما اعمال میکنید، پیشرانه خودرو را تنظیم میکند.
لازم است بدانید که مرسدس شاسی بلند GLC43 دیفرانسیل عقب است ولی درعینحال از سیستم چهارچرخ محرک نیز بهره میبرد که توسط AMG در خودرو اعمالشده است و ۳۱٫۶۹ درصد از گشتاور را به چرخهای جلو منتقل میکند. علاوه بر این، سیستم سه مرحلهای و الکترونیکی کنترل پایداری خودرو و سیستم تعلیق به کمک پمپ هوا (Air suspension) به همراه سیستم تعدیل نیروی وارد بر شاسی نیز موارد جدیدی هستند که به خودرو اضافهشدهاند. سیستم تعدیل نیرو روی شاسی دارای سه حالت راحتی، اسپرت و اسپرت پلاس است که در هر یک از حالات، نیروی وارد بر بخشهای مختلف شاسی را طوری قرار میدهد که هندلینگ و سرعت خودرو متناسب با هدف راننده باشد. دیسکهای ترمز ۱۴٫۲ اینچی در جلو و ۱۲٫۶ اینچی در عقب نیز کمک میکند تا GLC43 هرچه سریعتر از حرکت بازایستد.
با این حال از نظر ظاهری نیز مرسدس شاسی بلند GLC43 در قیاس با GLC300 دارای یک جلوپنجره متفاوت با رویهای از جنس کروم، ورودیهای هوای بزرگتر و یک اسپلیتر در جلوی خودرو است. رینگهای ۲۰ اینچی و اگزوز چهارتایی را نیز به موارد گفتهشده بیفزایید. در بخش داخلی نیز از یک فرمان مشکیرنگ با دوختهای قرمز به همراه صندلیهای اسپرت استفادهشده است. دو کیلومتر شمار ۵٫۵ اینچی مورب همه اطلاعات را در اختیار راننده قرار میدهد و همچنین یک نمایشگر اکو (اقتصادی) نیز به شما کمک میکند تا رانندگی آگاهانهتری داشته باشید. علاوه بر اینها شما میتوانید صندلیهای حرفهای به همراه پک AMG Night را که شامل رینگهای دورنگ ۲۱ اینچی است، بهطور اختیاری برگزینید.
با هم در میهن پست تصاویری از این خودرو لوکس و زیبا را تماشا می کنیم.
منبع: caranddriver