Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموسیقی

ساخت ویولن با ۳۰ هزار لایه به وسیله چاپگر سه‌ بعدی + عکس

ساخت ویولن با ۳۰ هزار لایه در حالی به وسیله چاپگر سه‌ بعدی انجام شده که این ویولن تنها در عرض ۲۴ ساعت و توسط یک نوازنده طراحی شده است . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

ساخت ویولن کار بسیار دشوار و زمان بری است بطوریکه حتی اساتید بزرگ ساخت این ساز برای ساخت یک ویولن تا چندین هفته زمان گذاشته و مجبور به انجام کار های سخت و ظریفی هستند . اما حالا تکنولوژی وارد این عرصه نیز شده و به علاقمندان اجازه می دهد که بدون داشتن هیچ دانش تخصصی در زمینه ساخت ویولن در مدت کوتاهی اقدام به تولید این ساز کنند .

لوران برناداک یک نوازنده ویولن از کشور فرانسه است . او توانسته تنها در مدت ۲۴ ساعت یک ویولن با ۳۰ هزار لایه را با کمک یک چاپگر سه بعدی بسازد . البته باید گفت که این ویولن هنوز نمی تواند تمامی صداها را تولید کند و در ایجاد صدای برخی از پرده ها مشکل دارد اما به اعتقاد لوران این ویولن جدید می تواند برای نوازدگان و همچنین آهنگساز ها ایجاد خلاقیت کرده و آنها را به سمت ساخت موزیک های متفاوت تر سوق دهد.

لوران برناداک در مورد ساخت ویولن با چاپگر سه‌ بعدی  چنین توضیح می دهد :

اسم این ویولون عجیب ۳ دی وریوس (۳d-varius) است این ویولن با چاپگر سه‌ بعدی ساخته شده و از روی هم نشستن ۳۰ هزار لایه تشکیل شده و در مدت ۲۴ ساعت ساخته شده است . ۳ دی وریوس ابزاری یکپارچه بوده که به صورت سه‌ بعدی چاپ شده است. این ویولون بسیار سبک و راحت است و صدای کاملا واضحی نیز دارد.

اما جالب است بدانید که لوران برناداک کار ساخت ویولن ۳ دی وریوس را در سال ۲۰۱۶ به پایان رسانده و نمونه هایی از آن را در اروپا فروخته است . اما او بطور رسمی از این ویولون در نمایشگاه CES2017 رونمایی کرد و اکنون نیز منتظر دریافت سفارش از آمریکا است .

 

 

منبع : ۳d-varius

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا