Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

غریزه درندگی در موش‌ ها بصورت مصنوعی فعال سازی شد

غریزه درندگی در موش‌ ها در حالی توسط دانشمندان دانشگاه ییل بصورت مصنوعی فعال سازی شده که این دانشمندان موفق شده اند با استفاده از یک تکنیک جدید نورون‌های خاصی را در سلول‌ های عصبی فعال‌ سازی کرده و باعث درندگی بیش از حد موش ها شوند . در ادامه با برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

غریزه درندگی در هر کدام از حیوانات باعث بقا آنها می شود در گذشته تصور می شد که این غریزه در موجودات زنده دارای منشا اجتماعی بوده و به رفتار دیگر موجودات زنده بستگی دارد . اما حالا دانشمندان دانشگاه ییل موفق شده اند بخشی از مغز که باعث درندگی در موش ها می شود را کشف کنند . این کشف جدید نشان می دهد که غریزه درندگی بصورت ذاتی احتماللا در تمامی موجودات زنده وجود دارد .

دانشمندان این دانشگاه با استفاده از روش اپتوژنتیک مجموعه خاصی از سلول‌ های عصبی را فعال سازی کردند که این عمل باعث به کار افتادن فک و عضلات گردن برای گاز گرفتن و کشتن شد.

غریزه درندگی

در روش اپتوژنتیک از تحریک نوری به وسیله لیزر برای فعال سازی برخی نورون‌ های خاص استفاده می شود و در این آزمایش دانشمندان مشاهده کردند که چطور در هنگام خاموش بودن لیزر موش ها رفتار نسبتا آرامی داشته اند و پس از روشن شدن آن تا حد زیادی برانگیخته شده و به هر چیزی حمله ور می شدند .

البته طبق گفته این دانشمندان موش ها با هم نوع خود داخل قفس هیچ کاری نداشتند و بیشتر به سمت اجسام دیگر موجود حمله می کردند . از سوی دیگر هم گفته شده موش هایی که بیش از بقیه گرسنه بودند وحشی تر از بقیه آنها رفتار می کردند .

شاید شما نیز همانند من تصور کنید که ممکن است چنین آزمایشی برای تبدیل حیوانات به موجوداتی درنده و وحشی است اما دانشمندان ییل اعلام کرده اند که تنها قصد دارند عملکرد شبکه‌ های مغز را مورد بررسی قرار دهند .

منبع : cosmosmagazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا