گوناگون

ساخت و سازهای غیر مجاز در سنندج از مرز بحراني عبور کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی ظهر سه شنبه در جلسه شورای شهر سنندج كه با موضوع حفاظت از اراضی ملی برگزار شد، اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید با دیدگاه بحران به شهر نگاه کنند و باید در این شرایط اقدامات هماهنگ و سریع باشد.

وی با اشاره به این مطلب که ساخت و ساز غیر مجاز و سکونت گاه های غیر مجاز در این شهر سرکش شده است و کسی توان مقابله با آن را ندارد، افزود: توپ را به زمین دیگری انداختن در این حوزه در بین دستگاه های اجرایی با توجه به شرایط بحرانی باید حذف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از تبعات سکونت گاه های غیر رسمی خیزش به سمت ناهنجاری و افزایش جرم است.

علوی یادآور شد: در استان کردستان باید حذف تفکرات بسته و عدم تعامل بین دستگاه های اجرایی را حذف کرد تا بسترهای لازم برای رفع مشکل فراهم شود.

وی تاکید کرد: اگر روند همچنان ادامه داشته باشد، در آینده نزدیک شاهد افزایش سرسام آور ساخت و ساز های غیر مجاز خواهیم بود و نباید از شهرداری به تنهایی انتظار عملکرد خارق العاده ای را داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی زمین های قولنامه ای که بستر مناسبی برای استفاده سود جویان از اراضی ملی است ضروری است و باید در اولین گام تمام زمین های قولنامه ای شناسایی و سند دار شوند.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا وقتی بین دستگاه هایی اجرایی تعارض باشد جلساتی که برگزار می شود نمی تواند خروجی مناسبی را برای مسئولان و شهروندان داشته باشد.

وی اظهار داشت: داشتن برنامه ای مناسب و جامع، تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و حرکت بر مدار قانون رمز موفقیت و کسب نتیجه مطلوب است و به همين دليل اين مهم در استان كردستان بايد مورد توجه قرار گيرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در حال حاضر 50 درصد بنگاه های معاملاتی کشور کد رهگیری ندارند و این امر خود پلی مستقیم برای تصرف اراضی ملی است.

علوی بیان کرد: نبود نظارت کافی بر خرید و فروش ها در بنگاه های معاملاتی توانسته بسیاری از جرایم را در این حوزه تشدید کند.

وی با اشاره به وجود سکونتگاه‌ های بد مسکونی در ایران یادآور شد: در کل کشور 50 هزار هکتار از این گونه زمین ‌ها وجود دارد که شش میلیون نفر را در خود جای داده و این آمار وحشتناک است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر سنندج یک اصل و ضرورت است که می تواند مانع از رشد ساخت و سازهای غیر مجاز شود.

علوی گفت: در بحث مبارزه با زمین‌ خواری نباید تنها منتظر واکنش نیروی انتظامی بود  و نباید اجازه داد بحران ما را مدیریت کند.

وی اظهار داشت: توجه به کوه آبیدر و ممانعت از تصرف آن از دیگر مسائلی است که باید مدنظر مسئولان اجرایی استان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پايان افزود: برنامه ریزی ها و تعامل دستگاه های اجرایی باید به سمتی سوق داده شود که مشکلات سنندج و استان حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا