گوناگون

ساخت و سازها به ویژه بلندمرتبه سازی باید تقویت شود

استاندار همدان تاکید کرد: ساخت و سازها به ویژه بلندمرتبه سازی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، “محمدناصر نیکبخت” شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های ساخت وساز و توسعه مسکن در استان فعال‌تر شود، اظهارکرد: صنعت ساختمان موثرترین تلاش و فعالیت در رابطه با ایجاد اشتغال موثر است چراکه مشاغل زیادی از دل ساختمان و ساخت و سازها ایجاد می شود.

وی ادامه داد: رکود اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم‌های ظالمانه فعالیت‌های ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار دارد اما با فعال کردن این صنعت می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال‌های زیاد و ارزنده‌ای در این بخش باشیم.

نیکبخت بر نظارت سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازها به منظور رعایت استانداردها تاکید کرد و گفت: باید از نظام مهندسی به عنوان بازوی استانداری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مباحث شهرسازی و ساخت و ساز در استان رونق دارد اما باید افزایش یابد به طوریکه ساخت و سازها به ویژه بلندمرتبه سازی با رعایت مکان و مقررات تقویت شود.

وی به اختلاف همدان با سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: توسعه و رونق اقتصادی و ساخت و ساز باید در تمام شهرستان‌ها صورت گیرد.

باید سرمایه گذاران از حالت یک بار مصرف خارج شوند

استاندار همدان در ادامه به برگزاری همایش سرمایه گذاران بخش خصوصی در مهرماه سالجاری اشاره کرد و گفت: باید سرمایه گذاران از حالت یک بار مصرف خارج شود چراکه سرمایه گذاری به معنای کارآفرینی و در نهایت راهکار نجات ما از بیکاری و شادی دل مردم و خانواده‌هاست.

وی به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وسیع از سوی سرمایه گذاران در استان همزمان با هفته دولت اشاره و اظهارکرد: فقط 4000 میلیارد تومان طرح در بخش صنعت و معدن آغاز به کار کرد همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام به ساخت سایت گردشگری کرده‌اند تا همدان دیگر مسیر گردشگران نباشد بلکه به مقصد گردشگری تبدیل شود.

صنایع تبدیلی کشاورزی توسعه یابد

نیکبخت بر افزایش کیفیت محصولات و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان تاکید کرد و افزود: از 5.5 میلیون تن محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان، حدود سه میلیون تن نیاز به فرآوری دارد اما می دانیم که صنایع تبدیلی آنی نیست که باید باشد.

وی همچنین گریزی بر اقدامات انجام گرفته در راستای تعیین تکلیف 600 واحد تولیدی با 400 میلیارد تومان بدهکاری شناسایی شده در سطح استان زد و گفت: هم اکنون 300 واحد تولیدی در حال فعالیت هستند و ساماندهی مابقی واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار صادره از سوی تامین اجتماعی از فروردین ماه سالجاری شاهد اشتغالزایی جدید هستیم به طوریکه ماهانه هزار نفر بیمه می شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا