Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ساخت پهن پیکرترین شاتل تاریخ صنعت هوا فضا + عکس

ساخت پهن پیکرترین شاتل تاریخ صنعت هوا فضا در حالی مسجل شده است که ساخت شاتل توسط پائول آلن همکار سابق بیل گیتس با هدف دستیابی به ارتفاع ۹۱۴۴ متری زمین با حداقل مصرف سوخت و قابلیت استفاده مجدد انجام شده است. بنابراین Stratolaunch به عنوان پهن‌پیکر ترین هواپیما یا به اصطلاح شاتل اقتصادی جهان با ۱۱۷ متر طول بال که قادر به حمل ماهواره‌ و سایر تجهیزات فضایی تا نقاط بالادست جو زمین است از این پس به کار گرفته می شود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساخت هواپیما-شاتل – Stratolaunch – توسط پائول آلن همکار سابق بیل گیتس با هدف دستیابی به ارتفاع ۹۱۴۴ متری زمین با حداقل مصرف سوخت و قابلیت استفاده مجدد انجام شده است. که در این میان پائول آلن، بنیانگذار شرکت Vulcan Aerospace شخصا خبرنگاران را به محل ساخت بزرگترین هواپیمای در حال تکمیل جهان با نام Stratolaunch دعوت کرد.

هواپیمای Stratolaunch در واقع بزرگترین پرنده ساخته شده محسوب می‌شود چرا که پهنای بال این هواپیما با بدنه ترکیبی و شش موتور جت قدرتمند حتی از هواپیمای غول‌پیکر باری آنتونوف ۲۲۵ روسیه نیز بیشتر است.

در این میان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین پرواز آزمایشی هواپیمای Stratolaunch در سال آینده میلادی انجام خواهد شد.تمامی هزینه‌های ساخت بزرگترین هواپیمای جهان توسط شرکت خصوصی پائول آلن تامین می‌شود. این در حالی است که بخشی از اهداف شرکت Vulcan Aerospace ساخت شبکه دسترسی اینترنت پیشرفته، تصویربرداری از زمین و تهیه نقشه‌های پیشرفته آب‌وهوا است.

بسیاری از کارشناسان صنعت هواوفضا معتقدند که نباید خط مشی شرکت پائول آلن را با سایر شرکت‌های فعال در زمینه فضا مثل اسپیس‌ایکس و بلو اوریجین مشابه دانست، چرا که این شرکت به دنبال ساخت سامانه شاتل ارزان‌قیمت با قابلیت استفاده مجدد در ۲۴ ساعت است.

با هم در میهن پست تصاویری از پهن پیکرترین شاتل تاریخ صنعت هوا فضا موسوم به  Stratolaunch  را تماشا می کنیم.

منبع: spacenews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا