گوناگون

سالانه حدود یک میلیون نفر مهاجرت داخلی می کنند

81160352 5688688

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «حسین محمودیان» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از چهار گزارش پژوهشی جمعیتی با محوریت جوانی، سالمندی، مهاجرت و زنان سرپرست خانوار که با حضور رییس صندوق جمعیت سازمان ملل در تهران برگزار شد، این موضوع را عنوان کرد.

وی به نرخ رشد مهاجرت طی سال های 75 تا 85 اشاره کرد و افزود: طی این سالها، 12.5 میلیون نفر در کشور جابجا شدند.

این استاد دانشگاه، تهران، اصفهان و خراسان رضوی را از جمله استان های که بیشترین پذیرش مهاجرت را دارا هستند، عنوان کرد و ادامه داد: استان های تهران، خوزستان و آذربایجان نیز بیشترین نرخ خروجی ها را به خود اختصاص داده اند از این رو می توان نتیجه گرفت استان های توسعه یافته تر مهاجرت پذیرتر بوده اند.

محمودیان، میانگین سن مهاجران را 20 تا 24 سال عنوان کرد و گفت: شمار مردان مهاجر در مقایسه با زنان بیشتر و عمده مهاجرت زنان از روستا به شهر به دلیل ادامه تحصیلات است.

به گفته این جمعیت شناس، مطالعات نشان می دهد، سال 1335 تعداد شهرهای کشور 21 و در سال 90 این عدد به بیش از پنج برابر رسیده است.

وی شهرنشینی را رو به افزایش دانست و افزود: در سال 1335، 70 درصد جمعیت کشور را روستاییان و 30 درصد را شهرنشینان تشکیل می دادند، این در حالیست که اکنون این مساله بالعکس شده است.

محمودیان درباره میزان مهاجرت به خارج از کشور نیز گفت: اطلاعات موثقی درباره این مساله در دسترس نیست، اما اطلاعات درباره مهاجرت به کشور موجود است.

اجتمام ** 1880 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا