گوناگون

سالانه دو میلیون و 500 هزار نفر در کشور آموزشهای مهارتی می بینند

81149058 5668866

یدالله مهرعلیزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه افزود: در حال حاضر، 700 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در استان های مختلف کشور فعالیت دارند و آموزش های مهارتی ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، افزون بر پنج هزار استاندارد مهارتی به علاقه مندان در کشور آموزش داده می شود که این تعداد بسیار ناچیز است.

وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر، استانداردهای آموزشی بسیار بیشتر است به طوری که در استرالیا حدود 80 هزار استاندارد مهارتی برای آموزش وجود دارد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: ایران اسلامی در حوزه های مختلف صنعت، تولید، محیط زیست و گردشگری، ظرفیت های بالقوه زیادی دارد که باید برای بالفعل سازی آنها تلاش کنیم.

مهرعلیزاده با اشاره به برگزاری المپیاد ملی مهارت در استان های مختلف کشور در هفته گذشته، افزود: این المپیاد در 30 رشته مهارتی با هدف شناسایی نخبگان و جذب و معرفی آنها به صنایع کشور برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این المپیاد، هنرجویان با یکدیگر به رقابت پرداخته و نفرات برتر به مسابقات ملی اعزام می شوند تا در نهایت افراد برگزیده در مسابقات برزیل شرکت کنند.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا