گوناگون

سالانه 1800 مورد سرطان در گلستان شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار سمنانی عصر یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سرطان پس از بیماری های قلب و عروق و حوادث سومین علل مرگ و میر در استان است، اظهار کرد: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و 40 درصد آنها با تشخیص به موقع قابل در مان هستند.

تمام اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان در استان فراهم است

وی در ادامه تصریح کرد: تمام اقدامات تشخیصی و درمانی کلیه سرطان ها در استان فراهم است و هیچ بیمار سرطانی لازم نیست برای خدمات تشخیص و درمانی سرطان به خارج استان مراجعه کند.

سمنانی با اشاره به این که کلیه داروهای شیمی درمانی مورد نیاز بیماران در استان فراهم است، افزود: از لحاظ تعداد پزشکان نیز، به تعداد کافی پزشک متخصص آنکولوژی و یا سرطان شناسی در استان وجود دارد و دستگاه هایی چون رادیوتراپی و شتاب دهنده خطی نیز در استان وجود دارد و تمامی اعمال جراحی مربوط به سرطان با وجود همکاران متخصص در استان انجام می شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمان سرطان با حداقل قیمت در مراکز دولتی استان انجام می شود و قابل دسترسی است.

سمانی در ادامه تصریح کرد: اول تا هشتم خرداد هفته سلامت گوارش نامگذاری شده است چون بیماری های گوارشی در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا