گوناگون

سالانه 250 تن مواد معدنی در استان قزوین استخراج می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش نقش معدن در اقتصاد مقاومتی عصر چهارشنبه با حضور اعضاء نظام مهندسی معدن و جمعی از مهندسان
صنعت، عمران و کشاورزی در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

IMG18303718

تقی نبئی در این همایش گفت: استان قزوین در رتبه بندی تولید سنگ آهن، سیمان، سنگ، مصالح ساختمانی در ردیف رتبه های برتر و تک رقمی کشوری است و جایگاه خوبی در حوزه معدن دارد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان قزوین تصریح کرد: با وجود 57 میلیارد تن ذخیره معدنی کشف شده در کشورمان سالانه 250 میلیون تن
مواد از معادن کشور استخراج می شود.

نبئی بیان کرد:در استان قزوین از 166 معدن فعال سالانه سه میلیون و 500 هزار تن انواع ماده معدنی استخراج می شود که در موادمعدنی سیلیس،خاک چینی، سرب، روی و مس بیشترین مواد معادن استان قزوین است.

وی افزود: استان قزوین از لحاظ ذخایر معدنی در ردیف دوم تا چهارم کشوری قرار دارد.

IMG18303378

این مسئول یادآورشد: سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین با داشتن 320 عضو متعهد و متخصص در زمینه فعالیتهای معدنی در زمینه های فعالیت معدنی شامل پی جویی و اکتشاف، استخراج، فرآوری مواد معدنی و نقشه برداری در بخشهای مختلف خدمات متنوعی ارائه می کند.

نبئی بیان کرد: عملیات میله گذاری،تهیه طرح های اکتشافی،قبول مسئولیت فنی طرح های اکتشافی، طرح های بهره برداری معادن، تهیه طرح های توجیه فنی و اقتصادی واحدهای صنایع معدنی و خدمات مشاوره ای از دیگر فعالیت های این نظام است.

IMG20361378

وی اظهارداشت:در سال گذشته عملیات بازرسی از 20 معدن فعال استان و برنامه ریزی برای 10 معدن دیگر انجام شد و با تشکیل جلسات کمیته بررسی طرح ها و گزارشها بیش از 350 میلیون ریال تسهیلات در امور تعاون مسکن و گردشگری هم به اعضاء پرداخت شد.

این فعال اقتصادی یادآورشد: عضو گیری از 42 نفر واجد شرایط جدید و صدور پروانه اشتغال برای شش نفر و ارتقاء پایه پنج نفر و تمدید 15 پروانه اشتغال از دیگر کارهای انجام شده در سال گذشته است.

معادن در اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده ای دارند و می تواند بدون وابستگی به خارج به اقتصاد کشور کمک کند و در این بخش تحریم ها هیچ تاثیری ندارد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان قزوین بیان کرد: در حوزه انرژی هسته ای هم اگر از معادن غنی برخوردار نبودیم شاید اجازه نمی دادند و نمی توانستیم به این جایگاه برسیم و موفق باشیم لذا در این بخش بدون وابستگی می توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

وی از برگزاری مجمع سالانه نظام مهندسی معدن هم خبرداد و اظهارداشت: این مجمع در ماههای پایانی امسال پس از ارائه گزارش عملکرد سالانه، با برگزاری انتخابات با رای اعضاء هیئت مدیره تعیین خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا