گوناگون

سالانه 500 نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان غربی کشته می‌شوند/ ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز

به گزارش خبرنگار مهر، در بروز تصادفات عوامل مهم و متعددی از جمله جاده، عوامل انسانی و وسیله نقلیه نقش آفرینی می کنند اما در این استان در میزان تصادفات جاده‌ای منجر به فوت و نیز میزان تلفات سوانح رانندگی حین انتقال به بیمارستان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده که زنگ هشدار جدی برای مسئولان به شمار می رود.

در این میان نبود اعتبار لازم برای تعریض جاده‌های مواصلاتی استان اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان با مشکل مواجه  کرده مشکلی که خود یکی از عوامل افزایش بروز تصادفات جاده ای در این استان است و برای کنترل و جلوگیری از میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای باید هر چه سریعتر این نقاط حادثه خیز اصلاح شوند.

به اعتقاد کارشناسان امر با توجه به اینکه این استان رتبه دوم در خصوص تلفات سوانح رانندگی حین انتقال به بیمارستان در کشور را به خود اختصاص داده است با کمبود پایگاه های امداد جاده ای روبه رو است که این امر نیز گویای ضرورت افزایش تعداد این پایگاه ها در استان است.

IMG09575514

وجود 67 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به وجود 67 نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های مواصلاتی آذربایجان غربی اصلاح 12 نقطه را ضروری دانست و تسریع در اصلاح این نقاط را از اداره راه و شهرسازی استان خواستار شد.

سرهنگ عباس فرمانی عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با بیان اینکه به طور میانگین سالانه 500 نفر در جاده‌های مواصلاتی آذربایجان غربی کشته می شوند اظهارداشت: امروزه وقوع تصادفات یکی از معضلات اساسی جامعه بوده و تلاش در جهت کاهش این تصادفات باید یکی از مهمترین بحث‌های روز باشد.

وی ادامه داد: تعداد تصادفات جاده ‌ای در آذربایجان غربی از لحاظ تعداد متوفی و مجروحی و همچنین خسارتی بسیار زیاد بوده به طوری که سالانه نفر در جاده‌های مواصلاتی این استان جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز در آذربایجان غربی، گفت: 45 درصد از تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی در راه‌های روستایی رخ می‌‌دهد.

فرمانی یکی از مهمترین عامل بروز تصادف را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم توجه رانندگان به علائم رانندگی در این استان یکی از مهمترین عامل بروز تصادفات است.

وی با اشاره به بروز تصادفات بیشمار در جاده‌های مواصلاتی این استان تلاش در جهت فرهنگ‌ سازی برای کاهش تصادفات را یکی از ضروریات عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح‌های مختلف نظیر طراحی و نصب بنر و همچنین استفاده از رسانه‌های ملی نکات ایمنی را برای رانندگان هشدار داده‌ایم.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از کاهش تصادفات جاده‌ای در شش ماه نخست امسال خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با کاهش پنج درصدی تصادفات در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته مواجه بوده‌ ایم.

IMG18085917

نبود اعتبار لازم اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های استان را با مشکل مواجه کرد

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های استان گفت: با توجه به نبود اعتبار لازم برای تعریض جاده‌های مواصلاتی استان اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 12 نقطه حادثه‌خیز در استان به دلیل تعداد کثیر تصادفات در این نقاط بسیار این اصلاح نقاط عملیاتی شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال این نقاط اصلاح شود.

محبت‌خواه یکی از نقاط پرحادثه را پیچ شریف ‌آباد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این پیچ یکی از پرحادثه ‌ترین نقاط استان محسوب می‌شود اصلاح این نقطه جزو اولویت‌های اصلی راه وشهرسازی قرار گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه کل جاده‌های استان در حدود 12 هزار کیلومتر است اضافه کرد: با توجه به بعد مسافت جاده‌های این استان اصلاح نقاط حادثه‌خیز و نبود بزرگراه‌ها در جاده‌ها یکی از مشکلات اساسی این استان است.

محبت‌خواه همچنین به آمار تصادفات متوفی در جاده‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین فوتی در تصادفات جاده‌ای در حین انتقال مجروحان به بیمارستان رخ می‌دهد افزایش پایگاه‌های امدادی را یکی دیگر از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان را نیز از جمله عوامل بروز حوادث در جاده‌های مواصلاتی استان عنوان کرد و بر لزوم فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

IMG18085866

آذربایجان غربی دومین استان کشور در تلفات سوانح رانندگی حین انتقال به بیمارستان

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه آذربایجان غربی دومین استان کشور در تلفات سوانح رانندگی در حین انتقال به بیمارستان است که رتبه خوبی برای استان به شمار نمی رود گفت: انجام تحلیل جامع و کامل از ابعاد مختلف در خصوص تلفات سوانح رانندگی در استان ضروری به نظر می رسد و باید دستگاههای مسوول در این خصوص در سریعترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

هادی بهادری ادامه داد: در حال حاضر بر اساس گزارش های کشوری، این استان جزو استانهای با تعداد بسیار زیاد تلفات عابرین پیاده، فوتی های مسیر حادثه تا بیمارستان و تلفات افراد با تحصیلات کمتر از راهنمایی در کشور است که باید دلایل این رتبه ها احصا شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه خواستار افزایش تعداد پایگاه های امداد جاده ای در استان شد و اظهارداشت: در حال حاضر 67 پایگاه امداد جاده ای در محورهای استان مستقر است که به دلیل افزایش تعداد تصادفات و تلفات جاده ای باید تعداد این پایگاه ها افزایش یابد.

باقر بهرامی کمبود اعتبار را یکی از موانع ایجاد پایگاه های جاده ای عنوان کرد و گفت: کمبود پایگاه‌های امدادی در جاده‌ها به دلیل کمبود اعتبار لازم برای ایجاد پایگاه بوده لذا نیاز به تامین اعتبار لازم برای ایجاد پایگاه لازم و ضروری است.

وی اعتبار مورد نیاز ایجاد یک پایگاه امدادی را 2 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برای خرید یک دستگاه آمبولانس حدود 500 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی همچنین از خرید 50 دستگاه آمبولانس جدید در استان خبر داد و عنوان کرد: انتظار می‌رود این تعداد تا پایان امسال خریداری شود.

بهرامی یکی از محورهای پرحادثه را راه‌های روستایی عنوان کرد و افزود: در چند ماه اخیر یک دستگاه  مینی‌بوس در روستای منبر شهرستان شاهین‌دژ به دلیل پیچ تند راه‌های روستایی به دره سقوط کرده که در این تصادف 25 نفر از سرنشینان جان خود را ازدست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا