گوناگون

سالگرد شهادت تنها شهید هفت تیر استان همدان در نهاوند برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین گروسی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم هفت تیر نهاوند در سالن شهدای فرمانداری با بیان اینکه این آیین باید متناسب با شخصیت والا و مقام رفیع شهدای این روز برگزار شود، افزود: برگزاری برنامه های این مناسبت در شهرستان نهاوند با محوریت شهید حیدری که یکی از شهدای روز هفتم تیر ماه سال 1360 است، انجام خواهد شد.

حجت الاسلام گروسی گفت: شهید آیت الله حیدری شاگرد حضرت امام خمینی(ره) و اولین امام جمعه و اولین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب بود که از سال 42 مبارزات خود را علیه رژیم ستم شاهی آغازکرد و سرانجام در انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 60 به فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: شهید آیت الله حیدری تنها شهید منطقه غرب کشور بود که در حادثه هفتم تیر ماه در کنار شهید بهشتی به شهادت رسید و این مسئله نشان دهنده شخصیت والای این شهید بزرگوار است.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند به اهمیت جایگاه و مقام شهید حیدری اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه این شهید انتظار می رود هر چه بیشتر مقام علمی و انقلابی او به جامعه معرفی شود اما متاسفانه تا کنون آنگونه که شایسته باشد به این مهم پرداخته نشده است.

حجت الاسلام حسین گروسی ادامه داد: باید در آیین های مذهبی و ملی از سخنرانانی استفاده شود که توانایی تببین مناسبت مورد نظر را متناسب با نیاز جامعه امروز داشته باشند.

وی گفت: تنها داشتن سمت اجرایی، شرط دعوت از سخنرانان نباشد که به همین منظور امسال از نوه حضرت امام خمینی دعوت به عمل آمده که در این مراسم به عنوان سخنران شرکت کنند.

حجت الاسلام گروسی افزود: حضور با برکت نوه حضرت امام در سطح شهرستان می تواند مایه نشاط بین مردم شهرستان شود بنابراین برای هر چه با شکوهتر شدن برنامه مقدمات و هماهنگیهای لازم به عمل آمده که امید است مراسمی به یاد ماندنی برای گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه و به ویژه شهید حیدری برگزار شود.

گفتنی است سالگرد شهادت تنها شهید هفت تیر استان همدان شنبه هفتم تیرماه در نهاوند برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا