گوناگون

کلنگ احداث دانشکده علوم انسانی مهاباد به زمین نشست/کش و قوسهای 26 ساله پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده ادبیان و علوم انسانی علوم انسانی که از حدود 6 سال گذشته جایگزین طرح نیمه تمام 20 ساله پیراپزشکی مهاباد شده، بالاخره امروز با حضور مسئولان محلی و استانی کلنگ زنی شد، طرحی که قرار است در محل ساختمان نیمه کاره پیراپزشکی مهاباد اجرایی و در واقع تکمیل شود.

دانشکده پیراپزشکی مهاباد بعد از گذشت 20 سال از زمان تصویب و اجرای عملیات عمرانی با کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تمام رها شده بود که 6 سال پیش در راستای سیاست توسعه اموزش عالی در همه مناطق کشور مقرر شد این دانشکده با عنوان دانشکده ادبیات و علوم انسانی از وزارت بهداشت و درمان به وزارت علوم واگذار شود.

عملیات اجرایی احداث دانشکده ادبیات و علوم انسانی شهرستان مهاباد وابسته به دانشگاه ارومیه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد و رئیس دانشگاه ارومیه در این آیین، گفت: این دانشکده در راستای ادامه سیاستهای دولت در زمینه توسعه آموزش عالی در مناطق مختلف کشور در این شهرستان احداث می شود.

رحیم حب نقی  با اشاره به اینکه این دانشکده در زمینی به مساحت 40 هکتار در محل قبلی ساختمان پیراپزشکی مهاباد با اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار احداث می شود، اظهار داشت: اجرای عملیات احداث این دانشکده طی سالجاری 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته که تا کنون 10 میلیارد ریال از سوی وزارت علوم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این دانشکده در دو طبقه و با زیربنای شش هزار و 707 مترمربع احداث می شود، اظهار داشت: این دانشکده شامل بخش هایی چون سالن اجتماعات، 15 اتاق ویژه اساتید، 10 کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، بوفه، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و اتاق پرژکتور خواهد بود.

رئیس دانشگاه ارومیه یادآور شد: در صورت تامین به موقع اعتبارات لازم برای احداث این دانشکده پیش بینی می شود این طرح ظرف 30 ماه به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا