گوناگون

ساماندهی پساب های حوضچه های پرورش ماهی خوزستان وارد فاز اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا لاهیجان زاده ظهر امروز در جلسه بررسی زهابهای پرورش ماهی خوزستان اظهار کرد: در این جلسه به پیگیری بند پنج جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که در خصوص بحث ساماندهی زهاب های پرورش ماهی است می پردازیم.

وی ادامه داد: طرح مربوطه در دو سال گذشته 24 بار ارائه شده و انتظار داریم وارد فاز اجرایی شود و در این جلسه طرح های اجرایی و اینکه برای فاز اول چه تمهیداتی باید صورت گیرد و مشکلات در کجا است بررسی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد:  تغییر کاربری زمین های کشاورزی به پرورش ماهی موجب شده حوضچه های پرورش ماهی غیر مجاز در اطراف رودخانه گرگر به افزیش یابد.

وی با یکی از طرح های ارائه شده در زمینه ساماندهی زهاب های حوضچه های پرورش ماهی موافقت کرد و گفت: اینکه هر واحد باید 60 درصد استخرهای احداثی را در سال اول ساماندهی کند و 40 درصد را برای مدیریت پساب خالی نگه دارد طرح خوبی است به شرط آنکه بحث آبیاری سال سوم نیز مشخص شود.

مشکل اصلی شیلات پول است

به گزارش مهر، هوشنگ حسونی زاده، معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه ساماندهی پساب های حوضچه های پرورش ماهی سه سالی است که مطرح شده و تنها پروژه ای است که سه سازمان مختلف متشکل از آب و برق، محیطزیست و شیلات روی آن کار کرده اند.

وی با بیان اینکه باید اراده ای در اجرای این پروژه وجود داشته باشد، ادامه داد: هر زمان که مسئله ساماندهی این پساب ها مطرح می شود یک علامت سئوال جدید به وجود می آید و به جای اینکه به اصل موضوع بپردازیم به حاشیه می رویم.

حسونی زاده عنوان کرد: مشکل اصلی شیلات، بحث پول و اعتبارات اجرایی کردن این پروژه است و باید مشاور اولویت بندی کند که کدام پروژه ابتدا اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا