گوناگون

ساکي: حذف ايتاليا طبيعي و منطقي بود

تيم ملي فوتبال ايتاليا با شکست برابر اروگوئه از جام جهاني برزيل حذف شد و نتوانست جواز صعود به دور بعد را به دست آورد تا بعد از اسپانيا دومين تيم بزرگي باشد که با اين رقابت‌ها وداع زودهنگامي داشت.

شاگردان پراندلي در سومين بازي خود با يک گل برابر اروگوئه تن به شکست دادند. البته اخراج مارکيزيو در رقم خوردن اين نتيجه تاثير بسزايي داشت. آريگو ساکي، سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايتاليا معتقد است که حذف آتزوري از جام‌جهاني يک امر طبيعي بوده است. او در گفت‌وگو با يکي از شبکه هاي تلويزيوني ايتاليا اين گونه سخن گفت: ايتاليا برابر اروگوئه تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. اين اصلا براي من عجيب نبود بلکه کاملا با منطق فوتبالي سازگار بود. در فصلي که گذشت همه تيم هاي باشگاهي ايتاليايي در ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا نتايج ضعيفي کسب کردند و نتوانستند به مراحل بالاتري صعود کنند. طبيعي بود که تيم ملي هم که از بازيکنان باشگاهي تشکيل مي شود نتواند در جام جهاني نتايج خوبي کسب کند و به دور بعد راه يابد.

او افزود: من پيش از اين هم به همه هشدار دادم که ميلان و يوونتوس نمي توانند به يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود کنند و اين گونه هم شد چرا که هم ميلان و هم يوونتوس عملکرد ضعيفي داشتند و به راحتي از دور رقابت ها کنار رفتند. پيش از جام جهاني هم گفتم که ايتاليا نمي تواند در اين رقابت ها نتايج خوبي کسب کند و اين گونه هم شد. شاگردان پراندلي نتوانستند نتايج خوبي را به دست آوردند و وداع زودهنگام آنها با اين رقابت ها طبيعي و منطقي بود.

در گروهي که ايتاليا در آن حضور داشت کاستاريکا همه را شگفت زده کرد و با 7 امتياز به عنوان تيم نخست به دور بعد صعود کرد. اروگوئه هم با شش امتياز به عنوان تيم دوم به دور بعد راه يافت اما انگليس و ايتاليا دو تيم سرشناس اروپايي راه به جاي نبردند و نتوانستند جواز صعود به دور بعد را به دست آورند تا ناکامي تيم‌هاي اروپايي در اين تورنمنت کاملا هويدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا