گوناگون

سایت تولید داروهای بیوتکنولوژی زهراوی توسط وزیر تعاون به بهره برداری رسید

81156233 5681416

علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 32 شرکت تولید دارو در مجموعه این وزارتخانه فعالیت می کنند، گفت: در این شرکت ها 900 قلم محصول دارویی در حال تولید است.

وی اضافه کرد: حدود 200 قلم از داروهای تولیدی در این شرکت ها انحصاری این مجموعه است که 24 درصد مجموع اقلام دارویی این شرکت ها را به خود اختصاص می دهد.

ربیعی اظهار کرد: در مجموع برای هشت هزار نفر در مجموعه های داروسازی این وزارتخانه به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی گفت: بخش بیوتکنولوژی شرکت داروسازی زهراوی با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که نخستین محصول دارویی آن ˈ فیل گراستیم ˈ و مورد استفاده بیماران سرطانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه داروی یاد شده پیش از این جزو داروهای وارداتی به شمار می رفت، یادآوری کرد: با بهره برداری از خط تولید فیل گراستیم در داخل کشور سالاانه حداقل 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز چهارشنبه وارد تبریز شد و در مدت دو روز اقامت خود در این شهر از بیمارستان عالی نسب بازدید و خط تولید محصولات پودری صنایع شرکت پگاه را افتتاح خواهد کرد.

وی همچنین مرکز فنی و حرفه ای در این شهر را افتتاح و از مرکز شیرخوارگاه بهزیستی بازدید خواهد کرد.

بازدید از شرکت داروسازی داروسازی شهید قاضی طباطبایی برنامه های پایانی سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز خواهد بود.

استان آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 بیش از سه میلیون و 724هزار نفر جمعیت و 45 هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و از این نظر یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود.

6120/7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا