گوناگون

ستاد اقامه نماز ورامین ستاد برتر استان تهران در سال 1392 شد

به گزارش خبرنگار مهر، با ارزیابی صورت گرفته توسط ستاد اقامه نماز استان تهران و بررسی عملکرد و برنامه های فرهنگی ستادهای مختلف شهرستان های استان تهران، ستاد اقامه نماز ورامین به عنوان یکی از ستادهای برتر استان تهران انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

حجت الاسلام قدوسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ستاد اقامه نماز ورامین در سال 1392 برنامه های متنوعی را جهت گسترش فرهنگ نماز در دیار 15 خرداد برگزار کرد که اکثرا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

رییس ستاد اقامه نماز ورامین افزود: رویکرد ستاد اقامه نماز ورامین در سال 1392 تمرکز بر روی نسل جوان و نوجوان بود، به همین خاطر بیشتر برنامه های فرهنگی این ستاد در مدارس، دانشگاه ها، مراکز علمی و در میان نوجوانان و جوانان برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز شرایطی سخت تر از دوران هشت سال دفاع مقدس را پشت سر می گذاریم، چرا که امروز تمام اخلاق، دین و ارزشهای اسلامی ما مورد هجوم ناجوانمردانه دشمن قرار گرفته است و غفلتهای ما خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

قدوسی اضافه کرد: دشمن بیکار ننشته است و با ابزارهای مختلف نظیر ماهواره و اینترنت، به جنگ انقلاب و ارزش های دینی نظام اسلامی آمده است و در این مسیر نهادهای فرهنگی وظیفه خطیری بر عهده دارند.

وی متذکر شد: ستاد اقامه نماز یک ستاد فرهنگی است که قریب 23سال است که زیر نظر مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ نماز تلاش می کند و این ستاد با استفاده از فضای اداراتی که مخاطبان زیادی را دارا است، مجموعه ای از برنامه های فرهنگی را عملیاتی کرده و فرهنگ نماز را بین جوانان و نوجوانان ترویج داده و به شبهات آنان پاسخ می دهند.

این مسئول عنوان کرد: برنامه های ستاد اقامه نماز ورامین با رویکرد فرهنگی و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان در سال 92 برنامه ریزی شد و کارشناسان مذهبی به شبهات موجود پاسخ دادند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ نماز در جامعه بیان داشت: تاثیر نماز مستقیما بر جامعه است این حرکت مثبت تأثیر مثبت و عادتی است که از خانواده به فرزندان انتقال می یابد و باید این عادت مثبت را به صورت علمی ادامه داد و بعد از خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش است که در زندگی افراد و بچه های جامعه تأثیر می گذارد.

قدوسی تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند “الصلوه عماد دینکم” نماز پایه و ستون دین شماست، این حدیث بدان معناست که هر بنایی با ستون هایش پا بر جاست و بنای بدون پایه و ستون دمی بیش نمی پاید، پس در ساختمان، پایه ها نقش اساسی را به دوش می کشند، طوریکه عدم وجود آنها باعث فروپاشی بنا می شود و نماز نیز ستون دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اساس تمام فرایض معنوی نماز بوده و به همین دلیل است که از این فریضه به عنوان ستون دین یاد می شود، افزود: اگر نماز انسان به درگاه خداوند متعال پذیرفته شود، باقی اعمال انسان نیز در روز محشر در محضر خداوند ارائه می شود.

این مسئول عنوان کرد: امروز باید در همه اداره ها و مدرسه ها شاهد ارزش نهادن به مسئله نماز به خصوص نماز جماعت واول وقت و اجرایی شدن احکام دینی در همه اداره ها و سازمان ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا