گوناگون

سرانه‌ تخت‌های بیمارستانی در فارس افزایش می‌یابد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرانه تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی در فارس افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جعفر قادری جمعه 25 مهرماه در جمع خبرنگاران، توضیح داد: با پیگیری‌های مکرر و تذکرات متعدد به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان و نهایتا طرح سئوال از این دو وزیر، هفته گذشته فاز اول نقشه‌های بیمارستان 313 تخت‌خوابی تامین اجتماعی فارس توسط توسط وزرای یاد شده تایید و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: طی یکی دو ماه آینده پروژه ساخت بیمارستان 313 تختخوابی تامین اجتماعی در شیراز آغاز خواهد شد.

قادری با بیان این‌که بیمارستان یاد شده در غرب شیراز و در زمینی به وسعت 25 هکتار احداث می‌شود، گفت: سرانه تخت‌های بیمارستانی در بخش تامین اجتماعی در شیراز پایین‌تر از متوسط کشور است و با احداث این بیمارستان هم به متوسط کشوری نخواهد رسید اما به آن نزدیک می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس بااشاره به پذیرش و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به استان‌های همجوار فارس، تصریح کرد: شیراز به‌دلیل شرایط مناسب آب وهوایی و پیشگام بودن درجذب توریسم درمانی داخلی و خارجی، علاوه بر ارایه خدمات به مردم شیراز و استان فارس میزبان بیماران و مراجعه کنندگان استان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور و مسافران و بیماران کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص ضرورت احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز، اضافه کرد: بیمارستان شهید بهشتی تنها بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی است که چندین دهه پیش احداث شده و به‌دلیل قدمت، دچار فرسودگی‌هایی در بخش‌های مختلف است.

قادری گفت: این بیمارستان که تاسیسات آن با مشکلات و دشواری‌های زیادی مواجه شده، هم‌اینک پاسخگوی تمام بیماران استان فارس هم نیست و برای عرضه خدمات مطلوب درمانی به شهروندان شیرازی و فارسی هم با مشکل مواجه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به آغاز حرکتی در احداث بیمارستان‌های جدید در شیراز، گفت: با احداث چند بیمارستان دولتی، خیریه و تامین اجتماعی و خصوصی، که یا مراحل احداث را طی می‌کنند یا مجوز دریافت کرده‌اند، در آینده نزدیک شاهد تحول مطلوبی در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی در فارس و شیراز خواهیم بود.

قادری تصریح کرد: علاوه بر ساخت بیمارستان‌های جدید، شاهد تلاش برای بازسازی و بهسازی و تجهیز بیمارستان‌های موجود در سطح شیراز نیز هستیم که این اقدامات، مسیر را برای رسیدن به تحولی قابل قبول در عرصه سلامت و درمان، هموار خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا