گوناگون

سرانه صندلی سینما در کشور مطلوب نیست/ سالن‌های غیردیجیتال از مهرماه امکان اکران نخواهند داشت

علیرضا رضا داد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون در کشور 300 سالن سینما وجود دارد که با اجرای طرح دیجیتالی شدن سینماها، تا پایان نیمه اول امسال تمامی این سالن ها مجهز به سیستم دیجیتال خواهند شد.

وی تاکید کرد: سالن هایی که آمادگی اجرای این طرح در موعد مقرر را نداشته باشند امکان نمایش فیلم در نیمه دوم سال را از دست خواهند داد.

رضاداد گفت: با اجرای این طرح دیگر استفاده از شیوه آنالوگ یعنی کپی های 35 میلی متری در سینماها انجام نخواهد شد و امکان اکران همزمان فیلم ها در سراسر کشور فراهم می شود.

وضعیت سالن های سینما در کشور مساعد نیست

وی با اشاره به اینکه وضعیت سالن های سینما در کشور مساعد نیست، اضافه کرد: کشور ایران از استاندارهای قابل قبول در بخش سینما برخوردار نیست و وضعیت کنونی سرانه صندلی سینماهای کشور نسبت به سایر کشورها وضعیت نامطلوبی است.

مشاور عالی سازمان سینمایی کشور افزود: بر اساس تولید فیلم در کشور این وضعیت از یک پنجم تا یک بیستم نسبت به سایر کشورها متغیر است.

وی گفت: به منظور افزایش ظرفیت سینماهای کشور طرحی از سوی سازمان سینمایی دنبال می شود که تمرکزش بر سالن ها و مجتمع های فرهنگی هنری است.

رضاداد توضیح داد: در این طرح سالن هایی که توانایی اکران چند سانس در روز را دارند توسط سینما شهر تجهیز و حمایت خواهد شد.

وی گفت: همچنین طرح پردیس سینمایی یعنی احداث یک سالن یا چند سالن سینما در مجتمع های تجاری و برج ها از دیگر راهکارهای افزایش سالن سینما و ترغیب مردم برای حضور در سینما است.

در سال گذشته 60 فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف در کشور اکران شد

رضاداد گفت: در سال گذشته 60 فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف در کشور اکران شد که فروش میلیاردی چند فیلم نشان از علاقه مردم به سینما دارد.

وی تاکید کرد همکاری ارگان های مرتبط در هر استان با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جهت بسیار موثر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا