گوناگون

سرمایه‌گذاری در قرآنی کردن مادران موجب تسری آموزههای قرآنی در کل جامعه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حامده نکوفال، مسئول کارگروه ارزیابی و انتخاب پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش شناسایی و تجلیل از بانوان قرآنی در عرصه‌های مختلف قرآنی ، در زمینه‌های تخصصی قرائت، حفظ و همچنین در زمینه‌هایی چون آثار هنری و ورزش است که دارای روح و شخصیت قرآنی هستند.

وی عنوان کرد: تجلیل از بانوان قرآنی، موجب ایجاد انگیزه و تقویت آن در افزایش فعالیت‌های قرآنی خواهد شد، زیرا برگزاری چنین همایش‌هایی باعث پر شدن خلأهایی می‌شود که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

نکوفال با بیان اینکه تجلیل و تشویق تأثیر بسزایی در ایجاد انگیزه در میان بانوان خواهد داشت، گفت: تجلیل از بانوان در عرصه‌های مختلف قرآنی اعم از کارگردانان، تهیه کنندگان و کسانی که در حوزه های نرم افزاری قرآن فعال هستند، باعث ایجاد تقویت انگیزه خواهد شد.

مسئول کارگروه ارزیابی و انتخاب پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با یادآوری اینکه یکی از نیازهای قرآنی بانوان در جامعه امروز ایجاد زمینه‌ها و بسترهایی است که استعدادهای بانوان در این زمینه شکوفا شود، افزود : باید برنامه‌ریزی اختصاصی با توجه به اقتضائات بانوان در این زمینه صورت گیرد و با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری، تشکیل تشکل‌های فراسازمانی و فرادولتی در حوزه بانوان به خصوص در زمینه قرآنی، انسجام بخش فعالیت بانوان خواهد بود.

نکوفال در پایان سخنانش گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و از جهتی تربیت کننده نیم دیگر جامعه نیز هستند، هرچه سرمایه‌گذاری بیشتری در قرآنی کردن مادران جامعه صورت گیرد، موجب تسری این آموزه ها به دیگر افراد جامعه نیز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا