گوناگون

سرمایه بخش خصوصی محدودیت منابع مالی دولت را مرتفع می‌سازد

فرماندار کرج گفت: استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی راه‌حلی مناسب برای کاهش اثرات منفی کمبود بودجه دولتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدتقی ایرانی، شامگاه روز گذشته(11شهریور)، در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: در زمان دولت نهم و دهم بسیاری از دستگاه‌های اجرایی فعالیت سنگینی را در استان‌ها و مراکز شهرستان‌ها انجام دادند و بر همین اساس هزینه هنگفتی را به دولت تحمیل کردند.

وی افزود: بدون شک دولت با محدودیت منابع قادر نخواهد بود حتی تا 30 سال آینده پروژه‌های تعریف شده در دولت نهم و دهم را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد نامطلوب گذشته، دولت تدبیر و امید را با کمبود بودجه مواجه ساخته است و این کمبود به طور قطع بر تخصیص اعتبارات استان و شهرستان کرج تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی توزیع بودجه و اعتبار برای دستگاه‌های اجرایی کار دشواری است و به طور قطع نارضایتی مدیران را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار کرج اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشند که کاهش تخصیص اعتبار برای برخی دستگاه‌های اجرایی دلیل بر عدم اهمیت این دستگاه‌ها نیست بلکه این توزیع بر اساس اهمیت عملکردها و نیاز شهرستان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از همکاری بخش خصوصی سخن به میان آورد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی می‌تواند گام موثری در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر این که باید از ظرفیت‌های قانون برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی استفاده شود، افزود: در واگذاری پروژه‌ها باید از ابتکاراتی استفاده شود تا قدرت مانور بخش خصوصی در تمام حوزه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی بیشتر شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا