گوناگون

سرپرست تیم ملی ژیمناستیک: کادرفنی اختیار تصمیم‌گیری دارد/ فدراسیون بنای دخالت ندارد

سرپرست تیم ملی ژیمناستیک در موضوع دعوت نشدن سه ملی‌پوش به اردوی بازی‌های آسیایی دخالتی ندارد و کادرفنی در نهایت حق دارد تصمیم بگیرد که ژیمناست‌ها را به تیم ملی دعوت کند یا خیر.

فرامرز سنگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره خط خوردن سه ملی پوش ژیمناستیک از اردوی تیم ملی اظهار کرد: ملی‌پوشان مشکلاتشان را از طریق هیات ژیمناستیک استان مازندران در قالب نامه‌ای به ما اعلام کردند ما هم بلافاصله نامه را به بندرعباس محل اردوی تیم ملی فرستادیم. من با خناری نژاد صحبت کردم و گفتم شرح ما جرا را برای رییس هیات ژیمناستیک استان مازندران بنویسد بعد هم کادرفنی با در نظر گرفتن مشکلات، روی این نامه تصمیم بگیرد. برای اردوی بعدی این نفرات دعوت شوند یا خیر.

او اضافه کرد: ما از روز اول در اردوی بندرعباس حضور داشتیم، موضع کادرفنی اشتباه نیست .آنها اعتقاد دارند که وقتی یک قهرمان به تیم ملی دعوت می‌شود، الزام دارد که به موقع خودش را به کادرفنی اضافه کند. اگر در این مسیر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد و آسیبی نرسد، باید دلایل تاخیر یا غیبت برای حضور در اردو بررسی شود اما آنچه مسلم است، اینکه سرمربی تیم ملی می‌گوید که چه کسی در اردو باشد یا نباشد. آذری می‌گوید که اگر ژیمناستی به موقع در اردو نباشد نیاز نیست دیگر بیاید چون از برنامه‌های تمرینی تیم ملی عقب می‌افتد.

سرپرست تیم ملی ژیمناستیک با بیان اینکه ملی‌پوشان سهل‌انگاری نکردند و ژیمناست‌های خوبی هستند، اضافه کرد: من به کادرفنی می‌گویم که ملی‌پوشان ما سهل‌انگار نیستند اگر مشکلی پیش بیاید یا معذوریتی داشته باشند نیاز به بررسی دارد. قهرمانان ما منضبط هستند و ما ارتباط تنگاتنگی با آنها داریم. حال اگر مشکلات خانوادگی یا امتحانات دانشگاه‌ها علت تاخیر باشد، نیاز به بررسی دارد. ما باید در جلسه مشترک با کادرفنی و فدراسیون در این مورد این موضوع صحبت کنیم اما در نهایت کادرفنی است که حق دارد تصمیم بگیرد.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون قصد پادرمیانی برای حل مشکل ملی‌پوشان ندارد، تاکید کرد: فدراسیون بنای دخالت ندارد و اصلا صحیح نیست که مرجع غیرفنی در کار فنی دخالت کند. این موضوع در هیچ قاعده‌ای نمی‌گنجد و وقتی به مربی مسوولیت نمی‌دهیم و می‌خواهیم در قبال نتایج پاسخگو باشد، باید آزادی عمل هم بدهیم.

سنگینی یادآور شد: خناری‌نژاد با من تماس گرفت و گفت که فکر نکنید که من ورزشکار بی‌اعتنایی هستم اما به هرحال عملکرد نیاز به بررسی دارد و البته شرح ماجرا را به مربی تیم ملی گفته است اما من نمی‌دانم سرمربی تیم ملی در جریان مشکل بوده یا نه. ما بررسی را درباره این موضوع را بعد از اردوی تیم ملی در بندرعباس موکول می‌کنیم.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه اکنون در شرایط دشوار مالی هستیم، در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات خناری‌نژاد در مورد اینکه محل خواب و تغذیه ملی‌پوشان در اردوی تهران اصلا خوب نبوده استف خاطرنشان کرد: ما در شرایط سخت سعی می‌کنیم تمرینات تیم ملی را منظم برگزار کنیم. تا ژیمناست‌ها در کورس رقابت باشند تا بازی‌های آسیایی به حداکثر آمادگی برسند. در تهران ژیمناست‌ها در کمپ تیم ملی واقع در خانه ژیمناستیک اسکان داشته‌اند. از سال 82 به بعد، اردوهای تیم ملی در همین محل برگزار شده است. محل اردوها متعلق به دیروز نیست. درباره تغذیه هم کادرفنی برنامه غذایی را با توجه به شرایطی که میزبان طراحی کرده، انتخاب می‌کنند. غذاها از همان جایی گرفته شده که 20 سال است فدراسیون ژیمناستیک آن را تهیه می‌کند. حتی محل غذاخوری هم تغییر نکرده است. با روحیاتی که از کادرفنی سراغ دارم بعید می‌دانم به خاطر اظهارنظرهای خناری‌نژاد آنها به اردوی تیم ملی دعوت نشده باشند.

سنگینی با بیان اینکه ژیمناستیک در طول سه سال گذشته مدام رشد داشته است، تاکید کرد: در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا آخرین مسابقاتی که حضور داشتیم در بخش تیمی ششم شدیم. این توفیق تاکنون وجود نداشته و روند رو به رشد داشته است. با توجه به نگاهی که مسوولان به ژیمناستیک دارند، فضا مثبت است. همه اعتقاد دارند که ژیمناستیک به عنوان یک رشته مهم جایگاه مهمی دارد و می‌تواند در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور داشته باشد. کمیته المپیک هم اعتقاد دارد که این رشته جایگاه ثابتی دارد. ما در دو دوره بازی‌های آسیایی حضور فعالی داشتیم و در شرایطی که موقعیت مطلوبی نداریم، اما به خواسته کیومرث هاشمی، اردوهای تیم ملی را شروع کرده‌ایم.

او در پاسخ به این پرسش که ژیمناستیک چقدر برای حضور در بازی‌های اسیایی شانس دارد به ایسنا گفت: ما تا بازی‌های آسیایی که رویداد بسیار مهم و ارزشمندی است تلاش مجدانه می‌کنیم که ژیمناست‌های لایق را به اوج توانایی برسانیم. بنیه و ریشه ژیمناست‌های ما خوب است. یک مقدار باید اصلاح حرکتی و تیراژ حرکتی داشته باشیم و با قدرت برای حضور کم اشتباه کار کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا